fbpx

SAJTÓ

A MEGMENTŐ

MIANYÁNK

ÉN, TE, MI

KIÁLLOK ÉRTED

ABLAK

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM

BANYAMOSDA

 

A MEGMENTŐ – Kritika “Hiszen a játék kedvéért a pár napos csecsemő gügyögése és sírása miért ne jelenthetné azt, hogy a világ ura kíván lenni az a tündi-bündi kisbaba, miért ne gondolhatnánk, hogy az új Mein Kampfot diktálja épp, csak sehol egy értő tanú, aki lejegyezhetné szavait. A nővér pedig miért ne lehetne velejéig gonosz, ördögi lény, akiben egy cseppnyi szeretet sincsen.” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Kritika “A kistestvér (Alida Bevk) vékonyka, csúnyaorrú, újszülött kislány. Hangos, tipikus gyerek, aki magából kikelve kiabál, “azt csinálok amit én akarok, és ti is azt csináljátok, amit én akarok.” Övé minden és mindenki, övé az összes cukorka, meg figyelem, de végül csak egy mezítlábas 17 éves, aki Berlinbe látogat rég nem látott nővéréhez (Feuer Yvette).” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Kritika “Kincses Réka és Znajkay Zsófia darabjai fontos dolgokat mondanak ki. Az, hogy valaki eljut idáig, hogy a rosszat is ki merje mondani a szülei­ről, sokszor hosszú folyamat, mert erős a bűntudat ezzel kapcsolatban. Pedig a szüleinket csak akkor fogjuk megérteni és csak akkor tudunk nekik idővel megbocsátani, ha a gyerekkori negatív érzéseket felszínre hozzuk, átélhetővé tesszük, és rájuk tudunk nézni. Úgy is fogalmazhatnék, hogy mindenkinek joga van meggyászolnia a gyerekkorát.” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Interjú Kincses Rékával Az én életemben a véletlennek hatalmas szerepe van. Erősen figyelek, mi jön szembe velem, és arra reagálok. Néha magam is utánamegyek egy-egy dolognak, de csak röviden. Ha nem működik, elengedem. Ezért valahogy minden projektem személyes szívügy. ” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Rádió interjú Feuer Yvettel „Arról beszélgetünk, mi késztet valakit (például őt) a jóra? melyik szerve hiányzik, akiből a jóérzés és az emberség hiányzik? baj-e, ha valaki nem rossz, de nem cselekszi a jót?” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Interjú Szabó Veronikával Legelőször az tűnt fel, hogy szeretek közösségben lenni és közösséget teremteni, játszani és más emberekkel különleges test és tudatállapotokba kerülni. Azt éreztem, hogy így mélyebben megismerjük egymást, lebomlik néhány réteg az emberről. Így alakult, hogy elég fiatalon elkezdtem színjátszó köröket vezetni, színházat csinálni, pedig akkor még szociológiát tanultam. Aztán rájöttem, hogy többet szeretnék tudni erről és tanulni. Igazából a rendezés sosem volt teljesen tudatos választás. A hierarchiamentes színházcsinálás, közösségi alkotás érdekelt.” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Interjú „Az előadásban nagyon jelentős szerepet kap a női düh. Hétköznapi történet arról, hogy hogyan folytatjuk anyánk mintáját, viszonyulását az apánkhoz, világlátását, véleményét a férfiakról, a női szerepről. És arról, hogy hogyan visszük tovább a sérelmeket, a tramuákat, a képzeteket és fordítjuk meg, vagy projektáljuk ezeket a saját kapcsolatainkba. ” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Interjú Alida Bevk magyar-szlovén színésznővel Különös története van az ennek az előadásnak, mert az elején csak annyit tudtunk, hogy két testvér életét szeretnénk kutatni. Egy hétre kivonultunk a szlovéniai Alpokba tréningezni, improvizálni, keresni a megfelelő jeleneteket, hogy aztán egy történetbe helyezzük az egész anyagot. Amit most láthatnak a nézők, az teljesen eltérő sztori, de az improvizációs módszer ilyen.” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Interjú „Egy testvérpárról szól, két nővérről, akik nem voltak jóban és korán elszakadtak egymástól, majd más-más országban nőttek fel. Felnőttkorukban találkoznak újra, és visszatekintenek a közös gyökereikre és arra is, hogy miért alakult úgy az éle­tük, ahogy.” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Interjú Alida Bevk magyar-szlovén színésznővel “Nem szeretem a kategóriákat és nem is tudnék választani, hiszen annyi mindent kipróbáltam már és a legtöbbször jól is éreztem magam. Az biztos, hogy szeretem, ha jól megírt a szöveg, a játék pedig modern. A poszt-dramatikus – és a fizikai színház is közel áll hozzám, ha rafinált és érzékenyen a rendezés.” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Rádió interjú Kiss Bea kérdezi a Láthatáron Csoport alapítóját Feuer Yvette-tet a Kossuth Rádió Jó napot Magyarország című műsorban. 16.52-nél kezdődik a beszélgetés. bővebben >>

A MEGMENTŐ – Rádió interjú Schaefer Andrea beszélget Feuer Yvette-tel (10:11-kor kezdődik az interjú)  a Bartók Rádió Súgólyuk című műsorban. bővebben >>

A MEGMENTŐ – Rádió interjú Novák Péter Beszélget Feuer Yvettel a Láthatáron Csoportról  a TrendFm Kultúrpart című műsorában. bővebben >>

A MEGMENTŐ – Ajánló “A független társulatok, színházi műhelyek, alkotócsoportok mustrájára A megmentő című előadásával nevezett be a Láthatáron Csoport, amelyet április 26-án 12.00-kor láthat a közönség az RS9 Pincében (Bp. VII., Rumbach S. u. 9.).” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Ajánló “A Láthatáron Csoport célja, hogy művészeti és színházpedagógiai tevékenységükkel hozzájáruljanak társadalmunk szolidárisabbá és toleránsabbá tételéhez, hogy felszabadult, elmélyült, gondolatébresztő és szemléletformáló párbeszédet folytassanak olyan témakörökben, amelyeket sokszor tabuként, bizonyos rétegek problémájaként vagy családi magánügyként kezel a társadalom..” bővebben >>

A MEGMENTŐ – Ajánló “Ha egy alomban nevelkedsz fel valakivel, és nem (túl) nagy a korkülönbség, akkor alapélményed, legfeljebb nem tudatos, hogy az ő szemüvegén át (is) látod önmagad. És egymáshoz képest ismernek titeket a rokonok is.” bővebben >>

ÉN, TE, MI – Kritika „Az Én, te, mi beleillik abba az irányba, amely művészet és nevelés, művészet és pszichológia határvidékén igyekszik segítséget nyújtani a mindkét összetevő iránt nyitott, kérdéseire választ kereső közönségnek… A facebook-élet, a személyes találkozásokat sokszor kiszorító virtuális kapcsolatok korában a színház élő valósága felértékelődik. Még inkább igaz ez, ha a nézőknek is felkínálják a közös gondolkodás, a beszélgetés lehetőségét. Az Én, te, mi általam látott estjén a játszók és a nézők, valamint az egymásnak ismeretlen nézők között is megszületett valami – lehet, hogy csak arra a másfél órára, de arra mindenképpen érvényes – kapcsolat. És még az is elképzelhető, hogy ha valamelyik nézőnek az előadáson felvetett kérdéshez hasonló konfliktusa támad a saját „lakásszínházában”, eszébe jut az a közös bölcsesség, amire nézőtársaival jutottak, és kicsit másként reagál, mint e nélkül az este nélkül tette volna.” bővebben >>

ÉN, TE, MI – Interjú Stubnya Bélával “Interaktív színházi tárlatvezetés előadásunkban sok improvizáció van, amit a nézők generálnak, ezért különös kihívás számomra. Tetszik a KuglerArt Szalon szellemisége is…” bővebben >>

ÉN, TE, MI – Interjú “Csak azt a színházat szeretem, ami mondani akar valamit, így szocializálódtam a Nagy Szkénés időszakban. Szerencsém volt, hogy jó emberektől tanulhattam. Addig csinálom, amíg fejlődni tudok. És szerencsés vagyok, mert jó csapatokban alkothatok, remélhetőleg a nézők örömére is.” bővebben >>

ÉN, TE, MI – Rádió interjú Váradi Júlia beszélget Feuer Yvettel és Szabó Veronikával Láthatáron Csoportról
a Klubradio Rádió Café Péntek című műsorában. “Amikor beszélünk egy adott műalkotásról, nem csak a kurátor beszélhet, hanem a látogatók is. A kurátor, egy eléggé felszabadult komikus figura, mondjuk így, aki elég hamar egy olyan hangulatot teremt a nézőkkel, akik nincsenek sokan, Max. 35-en, hogy egész hamar ők is elkezdenek beszélgetni, hozzászólni nyíltan tabukról.” bővebben >>

ÉN, TE, MI – Ajánló “Az előadás célja, hogy egy komplex közösségi színházi élményt nyújtson a résztvevő-nézők számára. Olyat, amelyben lehetőségük nyílik saját kapcsolati mintáikra, problémáikra és élethelyzeteikre rátekinteni, azokra reflektálni, azokról közösen gondolkodni.A vizsgált élethelyzetekre kellő távolságból tekintünk rá, ebben segít az előadás minden szegmensét finoman átszövő humor és a játékmester.” bővebben >>

MIANYÁNK – interjú „A színpadot fehér liszt lepi be, a díszlet is fehér és fekete. A liszt sok mindent jelent: port, üledéket, felhalmozódott múltat…” bővebben >>

KIÁLLOK ÉRTED Interjú Barabás Ildikó alezredessel az ORFK Bűnmegelőzési Konferencia kapcsán “Kétségtelen, hogy a színdarab tükröt tart mind a gyermekvédelmi rendszernek, mind a társdalomnak. Sajnálatos módon a probléma elég nagy mértékben jelen van a minden napjainkban, de nagy fokú látencia jellemző rá. Sokszor az információk nem jutnak el az érintett hatóságokhoz, így a szükséges intézkedések sem születnek meg (áldozatazonosítás, áldozatirányítás, stb.). ” bővebben >>

KIÁLLOK ÉRTED Beszámoló “A két lány egy vonaton utazik, Hollandiába tartanak: az utazás során mesélnek egymásnak Marlenkáról, egy cigány lányról, akit jól megszorongatott az ördög, igencsak átvert a táltos paripán érkező szerelmes herceg, és a végén menekülnie kellett – és a mese mögött lassan kibontakozik kettejük igazi története is, ami minden, csak nem tündérmese.” bővebben >>

KIÁLLOK ÉRTED – Ajánló Az 55. előadást megélt Kiállok értedet elsősorban gyermekotthonokban játsszák immár 3. éve. Határon túl eddig Temesváron, Komáromban és Zentán mutatták be. A darabot egyéves kutatómunka előzte meg, amely során a színészek az esetmunkák megismerésén túl szakemberekkel és volt áldozatokkal is konzultáltak. Az előadás prevenciós céllal készült, amely hűen bemutatja a prostituálttá válás és az emberkereskedelem folyamatát.bővebben >>  

KIÁLLOK ÉRTED – Ajánló “A Kiállok érted című színházi előadáshoz nem is csak azért kellett óvatosan közelíteni, mert kényes tabutémáról van szó. „Hogyan csináljunk olyan előadást erről a témáról úgy, hogy az esetleg érintett néző ne kapjon sokkot, ne traumatizálódjon újra? Hiszen, ha valaki az arcába kap egy jelenetet, amiben brutálisan megerőszakolnak egy gyereket, azzal lehet, hogy benyomunk nála egy gombot, és ezt aztán nem tudjuk kezelni, mivel nem vagyunk pszichológusok. Komolyan vettük, hogy semmiképp se csússzunk át pszichodrámába, mert ahhoz nincs képzettségünk” – emlékszik vissza Feuer Yvette.” bővebben >>  

KIÁLLOK ÉRTED – Ajánló “Arra vágynak, ami nem adatott meg nekik: szeretet és gazdagság. Hamis ígéretek hatására rohannak aztán a vesztükbe. Megrázó színdarabbal figyelmeztetik a veszélyeztetett fiatalokat, hogyan válhatnak prostituálttá.” bővebben >>

ABLAK – Kritika “Nem az a kérdés, hogy vannak-e olyan családok, ahol mindez önmagunk és mások pusztításával megtörténik – mert ilyenek vannak. Az a kérdés, hogy ennek a képzeletbeli tizenhat éves fiúnak a lepusztuló világával éppen nekünk van-e dolgunk. Az előadás megkínál minket ezzel a világgal, és nem is elsősorban a szociális érzékenységünk miatt, hanem a brutális csupaszságán keresztül, ami akaratlanul is gondoskodásra és gondolkodásra késztet. Nem hívogat be minket – de a címe nem is Ajtó.” bővebben >>

ABLAK – Interjú Bethlenfalvy Ádám rendezővel. „Az előadást követő foglalkozás célja nem az, hogy válaszokat adjunk, és azokat sulykoljuk bele a nézőbe. Sokkal inkább, hogy egyfajta struktúrát adjunk a darabról való gondolkodásnak, hogy teret nyissunk az éppen aktuálisan jelenlévő csoport érdeklődésének. … Nyilván nem mindenki egyformán fogékony valamire, különbözőek az ízlések, ez természetes. Úgy is lehet jókat beszélgetni egy előadásról, ha mondjuk kevésbé tetszett, vagy nem értesz maradéktalanul egyet azzal, amit láttál.” bővebben >>

ABLAK – Interjú „Bond világa elképesztően sötét, de nagyon pontosan láttat élethelyzeteket. Az összetettsége, mélysége ragadott magával. Komplex, mint az élet maga. Az Ablak egy nagyon küzdelmes életű családról szól. Szerintem sok embernek van az övékhez hasonló problémája. És a társadalmi háttértől függetlenül is fontos téma egy fiatalember számára a szüleihez való viszonya, a róluk való leválása, a saját útkeresése.” bővebben >>

ABLAK – Ajánló “A tanulóknak, itt nem kell kiadni magukat és saját problémájukról nyilatkozniuk, hanem a darab főszereplőjének fiktív története kapcsán beszélgethetnek…A feldolgozó foglalkozásokon fiatalok megtanulják értékelni az egyes élethelyzeteket, ezáltal pedig jobban megértik saját gondjaikat.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Interjú “Leülünk a körberakott székekre, ahol a két színész miután igazándiból bemutatkozott, elmondta a játék kereteit, egyebek mellett azt, hogy egy részvételi színházi előadáson vagyunk, a történet szerint slam óra projektprezentációján, amelynek egyszerre leszünk nézői és szereplői is.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Beszámoló Pannon TV részlet: A diákok először félve álltak a feladathoz, a végére azonban teljesen át tudták adni magukat az előadásnak. Bóka Kristóf, tanuló, Műszaki Iskola, Ada: „Első kézből elképesztően más érzéseket váltott ki, mint ahogyan eljutottunk a végére. Elképesztően érdekes tapasztalatokat gyűjtöttem. A színészek fantasztikusak voltak, és mind a színdarab, mind az előadás színdarabon kívüli része fantasztikus volt.” bővebben >>

BANYAMOSDA – Rádió interjú Szabó Csilla – Beszélget Feuer Yvettel Én, Te, Mi. A Megmentő. Banyamosoda előadásokról. “Kimegyünk a gyerekek közé, és ők is megfoghatnak kellékeket, pl. a csodálatos pucerátor 2000, ami az egyik fő eszköze ennek az előadásnak. Ez egy fantasztikus hatással bíró mosógép, ami kimossa a gonosz lelkeket, és egyáltalán minden piszkos holmit.” bővebben >>

BANYAMOSDA – Ajánló “Markó Róbert  rendezése újabb sikerhez segíti a  Bohócok a láthatáron  ütős csapatát, a puccos Mosodásné és a setét Boszorka  kettős szerepében  Feuer Yvette,  jutalomjáték- nak is beillő,  nagyszerű alakítás-párral  örvendeztet meg.  A végén,  Pucerátrissz Déryné- ként ekhós mosószekerén indul országjáró körútra, hogy a legtávolibb zugba is eljusson a gyermekekhez.” bővebben >>

BANYAMOSDA – Beszámoló “A gyerekek szívesen segítettek a hercegnőnek és a királyfinak legyőzni a gonosz boszorkányt, mégpedig úgy, hogy közösen ráfújták a zsebükben lévő varázsport. Szívmelengető látvány volt, ahogy kicsik és nagyok egyaránt keresték a varázsport a zsebükben. Az előadás után a színészek csoportos játékot is tartottak a diákoknak, amely szintén nagy népszerűségnek örvendett.” bővebben >>

TOVÁBBI SAJTÓMEGJELENÉSEK

2018-AS ÉVAD

2017-ES ÉVAD

2016-OS ÉVAD

2015-OS ÉVAD

 

Én, Te, Mi – Ajánló „Mi változik az évek során? Össze lehet-e valaha hangolódni?” ­bővebben >>

Én, Te, Mi – Ajánló „Részvételi színházi előadásának magját az alkotók által összegyűjtött párkapcsolati élethelyzetek adják.” bővebben >>

Beszámoló a 2017-2018 – as évadról „A témák: drog, szegénység, fiatalkori prostitúció, közösségi összefogás.” – Beszámoló a 2017-2018 – as évadról bővebben >>

ABLAK – Videó a szabadkai  Ablak bemutatóról „Sokszor sokkoló, és nehéz szembesülni ezzel a témával.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Kritika “Az alkotók prométheuszi csalafintasággal szipkázzák be a résztvevőket slamórának álcázott kísérletükbe. Feuer Yvette a magyartanárnő Füredi Ilona szerepébe lép, aki a salgótarjáni Árpád Gimnázium igazgatónőjeként vezeti a „Nógrád kincsei” című slam-projektet volt tanítványával, a Horgas Kende szerepét felöltő Horváth Kristóffal közösen. Ebbe az állítólagos projektbe lépünk be mi nézők is: laza ismerkedős, csapatmunkára és kreativitásra hangoló feladatok sorát csináljuk végig, majd olyanokba is belebocsátkozunk, ahol már nő a tét.” bővebben >>

 

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Interjú Bethlenfalvy Ádám rendezővel “A történet egy slampoetry (vagy más néven kreatív versírás) óra kereteiből rugaszkodik el az osztálytermen kívüli valóságába, a hatalom felelősségének kérdései felé. Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg. A kreatív írásgyakorlatokkal és ritmusjátékokkal (majdnem) eljutunk a versírásig és mindez a történet szerves része, az alkotás és reflektálás magától értetődő eszköze. A történet a szemünk előtt bomlik ki, és hogy hova juttatjuk az már csak rajtunk áll.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Kritika “Egy általánosan vett színházi darab során előnyös, ha a néző nem csupán „néz” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Rádió Interjú A Tilos rádióban beszélgetés Feuer Yvettel és Horváth Kristóffal ­ bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Rádió Interjú A Civil Rádió Szinpadkép című műsorban beszélgetés : Feuer Yvettel ­ bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „Gyilkosság mindenesetre történik benne.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „Művészet nem csak művészeknek.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „A történet a szemünk előtt bomlik ki, és hogy hova juttatjuk az már csak rajtunk áll.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „A nézők, akik több mint nézők.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló „Figyelem, az előadás különböző játékok mellett slameket is tartalmaz!” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló “részvételi színház: Nézői speciális, “több mint nézői” szerepbe kerülnek.” ­ Ajánló „Nem most először viszik be a színházba a rap és a verselés határán mozgó “kreatív költészetet.” ­ bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Beszámoló „Az első percekben feszengés, bizonytalankodás, de már érezni az adrenalint.” bővebben >>

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Beszámoló „Gondolkodásra, elmélkedésre buzdítják az embert a nagyobb , közös jó érdekében.” bővebben >>

A HETEDIK ÉGIG – Beszámoló „Az előadást Holdosi József Cigánymózes című kisregénye ihlette, és egy gyermek otthonról való elszakadását dolgozza fel.” ­bővebben >>

A HETEDIK ÉGIG – TV Beszámoló a Pápai TV-ben(9:56-tól) ­ bővebben >>

KIÁLLOK ÉRTED – Kritika „Megrázó látlelet a mindennapjaink színfala mögött jelen lévő valóságról: több ezer magyar lány él emberkereskedelem áldozataként itthon vagy külföldön.” bővebben >>

KIÁLLOK ÉRTED – Interjú „Egy percet nem gondolkodtam, kiszöktem az otthonból, hogy mehessek vele Hollandiába.” ­ bővebben >>

KIÁLLOK ÉRTED – Beszámoló „Az otthonos gyerek pontosan tudja, hogy ez az ő életéről szóló mese.” bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Rádió Interjú A Dunakanyar rádióban, Feuer Yvettel bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló „Össze lehet-e valaha hangolódni?” ­ bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló „Mi változik az évek során?” ­ bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló „Az előadás célja, hogy egy komplex közösségi színházi élményt nyújtson a résztvevő-nézők számára.” bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló „Az Én, te mi előadás inspirálódik a galéria adottságaiból.” ­ bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló „Mennyire kell megfelelni egymásnak?” ­ bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló „Ha más dolgok fontosak számukra.” ­ bővebben >>

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló „Mit kezd egymással egy férfi és egy nő, ha az egyik mást akar, mint a másik?” ­ bővebben >>

KIÁLLOK ÉRTED – Interjú “A próbafolyamat során rá kellett ébrednünk: nagyon keveset tudunk a prostituálttá válás folyamatáról.” ­ bővebben >>

BANYAMOSODA – Interjú “A közönség mindig nagyot lendít a darabon, jó, ha van visszajelzés.” ­ bővebben >>

BANYAMOSODA – Beszámoló “Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy feketelelkű boszorkány, továbbá egy királylány, egy királyfi, meg a Pucerátor 2000 (legújabb modell).” bővebben >>

BANYAMOSODA – Beszámoló „Bevett, és ezúttal is megbízhatóan müködő fogásokkal szórakoztatnak minket a tarka ruhákba bújt vásári komédiások: körbejárnak, megszólítanak, megviccelnek minket, bevonnak a játékba, és teszik ezt mindvégig töretlen, kitartó energiával és humorral.” bővebben >>

Kiállok érted – ­Ajánló „A modernkori rabszolgaság – a magas látencia ellenére – világszerte milliókat érintő társadalmi probléma – áll a közleményben.” bővebben >>

Mátyás a nem király – Interjú „A színház társadalmi beágyazottsága érdekel. Hogy olyan területekről, emberekről adjunk hírt, akiknek alig hallani a hangját.„ ­ bővebben >>

Mátyás a nem király – Rádió Interjú Civil Rádió Színpadkép című műsorában bővebben >>

Mátyás a nem király – Előzetes „Leköltözik Bánkra a Bohócok a Láthatáron Csoport.” ­ bővebben >>

Mátyás a nem király – Ajánló „Kíváncsi vagy, hogyan készült az Ifjúsági Fórum Színház a 10 -16 éves fiatalokkal 10 nap alatt? Szeretnéd tudni, mitől válik a néző játszótárssá és cselekvővé?” bővebben >>

Ablak- Interjú „Nem megyünk olyan területre, amelyik olyan mély sebeket szakíthat fel, amit utána nem vagyunk képesek kezelni.” ­ bővebben >>

NÉZŐI VISSZAJELZÉSEK

PEDAGÓGUS, FELNŐTT

GYEREK, DIÁK

MIANYÁNK

„Elgondolkodtató darab, érdekes dramaturgiával. Tetszettek a szereplő- és időváltások. A végén a csoportfeladatok jók voltak, ügyesen kezelték a foglalkozás vezetők a diákok nem odaillő reakcióit is. Már nem először tapasztalom, hogy a diákok eleinte nem értik, hogy beleszólhatnak a darabba, a kérdések valódiak, válaszra várnak. Lehet, a jólneveltség, a színházban “csak” nézők vagyunk szerep megszokása az ok? Talán ezért jöttek lassan, nehezen a válaszok.
Köszönöm, hogy részesei lehettünk az élménynek.”

Kóródi Ildikó  

"A hetedikes osztályom érdeklődve figyelte az előadást, ilyen produkciónak még sohasem voltak részesei, bár színházi előadást már láttak többször. Ez a rendhagyó forma, mely szerint a darab alakulásába beleszólhatnak, függhet Tőlük, hogy mi a kimenetele a történetnek, nagyon „felnőttessé” tette a közös munkát! Nekem, osztályfőnöknek igazán érdekes volt látni azt, hogy melyik jelenet a legérdekesebb számukra, mikor nevetnek vagy éppen némulnak el teljesen. A közös feladatnál nem biztos, hogy éppen azok szólaltak meg, akik a tanórákon is a szót viszik, ez szuper lehetőség, hiszen fontos, hogy el tudják mondani, hogy milyen gondolataik vannak."

Turani Katalin tanár  

„Köszönjük, hogy részesei lehettünk a Mianyánk című előadásnak. Köszönjük, hogy lelkileg is megérintették a diákjainkat, hogy elgondolkodtatták őket a szeretetről, az egymás iránti megbecsülésről, az esendőségről, a beszélgetés fontosságáról, az őszinteségről.”

Mohácsiné Kókai Erzsébet pedagógus 

"Lenyűgöző a "lányok" játéka is, engem azonban az az elfogadás, hivatástudat bűvölt el, ami sugárzik belőlük."

Vranovics Ilona 

"Dupla örömöt okoztatok nekem az előadásotokkal! Láthattam, amint ifjú csapatom nézőből elképzelt szereplővé válik, valamint olyan páratlan érzelmi hullámvasútra ültettek fel engem is, hogy bizton állíthatom, életre szóló élmény marad minden jelenet! Remélem sok középiskolába tudtok még eljutni, mert varázslatos alakításaitokkal olyan hiteles tükröt tartottatok nekünk, hogy ráismerhettünk életszerepeinkre, az elcsépelt frázisokra, a családi játszmákra, vívódásainkra, hétköznapi örömeinkre, s felhívtátok figyelmünket életünk legfontosabb közösségére, a családra!"

Foglné Sárosi Adrienn 

"Hogy mi is a „Mianyánk”? Két színésznő, 140 perc és egy elképesztő előadás. Az egész darabot két színésznő – Romankovics Edit és Feuer Yvette – adta elő nekünk. Bár több szerepet játszottak, és azokat folyamatosan váltogatták, az előadás könnyen követhető és érthető volt. A „Mianyánk” nemcsak szórakoztatott, hanem mélyen el is gondolkodtatott bennünket. Szó esett a családon belüli „sötét” titkokról, hazugságról, lelki sérelmekről és ezek kezeléséről is. Az előadás nagy hatással volt ránk, olyan gondolatokat ébresztett, amelyekre a mindennapokban nem biztos, hogy gondolnánk. Örülünk, hogy láttuk, fantasztikus élmény volt."

Magyar Viktória 

"Tetszett nekik, hogy a színészek szinte az orruk előtt játszanak, ez sokkal közelebb hozta hozzájuk az előadást. Ami azonban igazán megfogta őket, az az volt, hogy az egyik szereplő már az előadás közben is megszólította a tanulókat, és bevonta őket a történet alakulásába, majd a feldolgozás fázisában a diákok maguk is alakíthatták a történéseket saját ötleteik alapján. Az előadás utáni foglalkozás megkönnyítette számukra a feldolgozást, illetve lehetőséget kaptak saját véleményük kifejezésére is."

Tóth Judit 

"Az előadás végig lekötötte az egész csoportot, és passzív nézőkből aktív befogadóvá váltak a diákjaink. Tanárként nagy öröm volt látni, ahogyan bátran megnyíltak az előadást követő foglalkozás alatt, kifejtették véleményüket, és kreatívan beszálltak a közös játékba. Biztos vagyok benne, hogy az előadás és a drámapedagógiai foglalkozás segíthet a gyerekeknek rálátni saját családjuk hasonló helyzeteire, és kapaszkodót adhat a problémák, sérelmek feldolgozásához."

Iván Ágnes 

„Fantasztikus színészi játékot láthattunk, egy manapság gyakran előforduló problémát jelenítettek meg. A szerepváltások gyorsasága és hitelessége kiemelkedő, a fehér por használata ötletes megoldás volt. A játékoknak köszönhetően mindenki megértette a történetet, és annak fontosságát, üzenetét. Élmény dús volt, hogy a történet legvégét a közönség véleménye alapján, improvizálva adták elő. Reméljük, hogy a jövőben találkozhatunk még hasonló színdarabokkal. ”

Diák 

"Menő volt a rétesliszt a földön."

Diák 

"Egész más élmény így testközelből színészi előadást látni. Legjobban az tetszett, hogy a mi instrukcióink alapján dőlt el a történet vége."

Diák 

„Szerintem nagyon érdekes volt, és jól összerakott. Teljesen érthetőek voltak a váltások mind szerepeknél mind időnél. Az tetszett még, h közösen megbeszélve "eljátszottuk" a véget.”

Diák 

"Élvezetes volt az előadás, annak ellenére, hogy csak két színésznő játszotta a szerepeket. Igazi családi történetet mesélt el, ami bárkivel, bármikor megeshet. Babunak azt tanácsolom, ha olyan helyzetbe kerül mint a nagymamája, akkor mondja el minél előbb a 'titkot' , mert nem biztos, hogy Babu gyermeke ugyanolyan személyiségű lesz mint az anyukája."

Fanni Klaudia 9. osztály 

„Fantasztikus színészi játékot láthattunk, egy manapság gyakran előforduló problémát jelenítettek meg. A szerepváltások gyorsasága és hitelessége kiemelkedő, a fehér por használata ötletes megoldás volt. A játékoknak köszönhetően mindenki megértette a történetet, és annak fontosságát, üzenetét. Élmény dús volt, hogy a történet legvégén a közönség véleménye alapján, improvizálva adták elő. Reméljük, hogy a jövőben találkozhatunk még hasonló színdarabokkal. ”

11. osztályos tanuló 

„Kreatívnak tálaltuk a két színész szerepváltakozásait, könnyen követhető volt. Tetszett a történet és a téma, amiről szolt, Gondolkodásra késztetett, emellett értékeltük, hogy nem kellett kötelezően részt venni a játékokban, hanem önkéntes alapon működött (a játékok kreatívak voltak, muszáj volt tovább gondolnunk a mű által felvetett kérdéseket, élethelyzeteket). Bár sokakat nem érint ilyen probléma, ezért talán kevésbé tetszett nekik a mű, mégis úgy gondoljuk jó próbálkozás ezzel a darabbal közelebb hozni ezt a helyzetet a fiatalokhoz. Engem személyesen érintett ez a probléma, szomorúan hallgattam, hogy többen nem tudták átélni a helyzetet, sokan bele sem tudnak (nem akarnak) gondolni az ilyesféle gondokba.”

11. osztályos tanuló 

"Igazán élvezetes volt, ráadásul a saját családi hátterem miatt jobban meg tudtam érteni/átérezni a darabbizonyos részeit a hasonlóság miatt. A két színész váltakozása is igen izgalmas, tekintve, hogy egy-egy jelenetváltás után el kell gondolkoznia az embernek, ki kicsoda. Ám ez igen könnyű, köszönhetően a két színész jó játékának. Tehát összefoglalva: nagyon jó volt."

Diák 

"A legviccesebb volt benne, hogy bekapcsolták a lemezjátszót és a tánc az volt a vicces benne. És a liszt az nagyon ötletes volt, hogy az volt a rossz."

Márió 

"Köszönjük előadásukat, számomra érthető, aktuális és minőségi előadást láthattam!"

V. Attila 

A MEGMENTŐ

„Huh, nem is emlékszem mit írtam utána a vendégkönyvbe. De az biztos, hogy akkor is huh-val kezdődött. Zúzós, nyomokban ismerős, összességében megrendítő. Bárcsak úgy lenne, hogy egy színházi előadás égeti a kalóriát a nézőben is,ha az odatapasztja a székéhez. Minden csaj, minden anya így akarna fogyni...Nagyon Gratulálok Yvette Feuer és a Láthatáron Csoport érintettjei, Sisso Artner köszönöm a meghívást és a beszélgetést is szerettem utána, Ti meg ha jót akartok magatoknak , menjetek és nézzétek meg!”

Era néző 

„Nagyon pontos, jó darab, fantasztikus kreatív rendezés, nagy élmény.”

 

 

 

 

 

Judit néző 

"Gondolkodtató, elgondolkodtató előadás. Visszük, visszük-e a gyermekkorban kapott örömöket, sebeket!? Tudunk-e akár nő, akár - férfi harmonikus házastársi, családi, szülői kapcsolatot kialakítani, az egyre inkább zaklatott XXI. század hétköznapjaiban. Ez a nagy kérdés?"

 

 

 

Pataki Kata  

"Megdöbbenően professzionális volt az egész, látszott, hogy teljesen átéltétek a szerepet. Magam is amatőr színjátszó voltam, hidd el, jó szemem van az ilyesmihez."

 

Torma Albert 

"Láttam az előadást tegnap. Komoly színészi munka. Pillanatok alatt váltanak igazi beleéléssel, hiteles megformálással. Elgondolkodtató darab, nekem gyomorba hatoló volt, mindamellett emészthető. Humora is van. Ajánlom."

 

Singer Johanna  

"A cselekmény a mából kiragadott idődarabkában játszódik, de gyökerei, indítékai, érzelmei a régmúltból valók. Tetszett a darab. Nana és Malvin mikrokozmosza arra inspirál, hogy megértőbb és elfogadóbb legyek másokhoz, hiszen nem tudhatom, hogy kinek mi nyomja a lelkét."

 

Ligeti György  

KIÁLLOK ÉRTED

"Soha ilyen hosszú, és koncentrált figyelmet nem tapasztaltunk tőlük, mint az előadás alatt. A feldolgozó megbeszélésben nem voltak együttműködők a gyerekek, csak röviden akartak a beszélgetésben részt venni, távolodni akartak a témától, és a felkavaró érzésektől, ez számunkra mindennapos küzdelem, benne maradni egy témában, egy szituációban. Másnap bemutattuk a filmet, és kis csoportban (2-3 fő) újra beszélgettünk az előadásról, ott derült ki ,hogy nagyon sajnálták azt a szegény lányt. Összességében nagy segítség volt számunkra, és lehetőség más formában is feldolgozni az életüket körülfogó agressziót.”

Sohajdáné Samu Zsuzsanna  

"A színházi nevelés egyik kiemelkedő darabját láthattuk, tele érzelemmel és feszültséggel. Nagyon is aktuális téma, minden diáknak látnia kéne. aki nem érintett azért, aki pedig érintett annak azért. Öröm volt nézni, hogy olyan gyerekek is lefagyva figyeltek akiknek 30 percet is nehéz csendben kibírni. Köszönjük hogy iskolánkba is elhozták."

Pedagógus 

"A Kiállok érted nagyon tartalmas program volt számunkra. A darab témája és története annyira nyomasztó, az előadás pedig annyira sokkoló, hogy a szünetben egy kicsit megijedtem, mert a gyerekek nem is nagyon tudtak hirtelen véleményt mondani róla. Az előadás után a foglalkozás viszont nagyon ügyesen feloldotta a gyerekekben levő feszültséget, a közös gondolkodás segített megérteni számos dolgot. A történet interaktív befejezése  pedig lehetővé tette, hogy a gyerekek maguk is részesei legyenek a történet lezárásának, és hogy végül azzal a pozitív érzéssel jöhessünk el, hogy a legreménytelenebbnek tűnő helyzetből is lehet valamilyen kiút."

Kórodi Ildikó 

"A gyermekotthon nevelőjeként izgalommal és félelemmel is vártam az előadást, tekintve, hogy nehéz témákat dolgoz fel és vajon melyik gyermeknek hoz fel megdolgozatlan és lezáratlan élményeket. Azt tapasztaltam, hogy az előadás mindenkit megérintett, amikor körülnéztem, minden gyermekünk érzelmi bevonódását érzékeltem, amelyet a lezáráskor tapasztalt döbbent csönd is mutatott. .... A feldolgozó csoport után folytattuk a kollégákkal a beszélgetést az előadásról és bár az élményszintű beszámolókon túl nem mentek mélyebb, sajátélményű megosztásokba a gyermekek, egyértelműen érezhető volt a megérintődésük. Alternatív jövőképükben, a színdarab által felvázolt események - elmondásuk szerint- nem szerepelnek, a mindennapokban mégis erősen megjelenik annak veszélye, így a témával való foglalkozást mind nevelői, mind pszichológusi kapcsolatokban tovább folytatjuk."

Kovács László 

"Mikor tettünk meg mindent a fiatalért?”… Ezek olyan kérdések, amelyekről fontos a közös előregondolkodás, mert ahogyan a darab is mutatta, jöhet olyan helyzet, amelyben majd csak percek állnak rendelkezésünkre, hogy hassunk, és jobb belátásra bírjunk. Különösen értékessé teszi számunkra a foglalkozáson összegyűjtött érveket, hogy maguk a fiatalok adták az ötleteket hozzá, hiszen ki tudná legjobban, mivel lehet meggyőzni őket, ha nem ők maguk? Szívből remélem, hogy az Önök rendkívül hiteles, megrázó előadása, és az azt követő feldolgozó foglalkozás során sok gyerekben megszületett és elraktározódott valamilyen felismerés a hasonló helyzetek veszélyeivel kapcsolatban, elültetve bennük az óvatosság magját, ami egyszer majd szükség esetén, hasonló helyzetben működésbe léphet. És talán azt is lehetővé teszi, hogy a fiatal állami gondozott lányok és fiúk ne megtiport gyermeki vágyaik beteljesülésének kulcsát lássák a nekik felkínált „lehetőségben”, hanem a veszélyforrást és a mögötte álló manipulatív, embertelen számítást, és képesek legyenek azt kimondani, hogy Nem."

Kollár Fanni 

"A darab jól "ismeri" azt a szociokulturális hátteret, miliőártalmakat, ahonnan ezek az egyéni és közösségi drámák indulnak, ahol keletkeznek. Az alkotók jártassága a megjelenített szubkultúrákban a szereplők hiteles közvetítése által teljes mértékben igazolódott, "átjött"…Döbbenet volt látni a reakciókat, az arcok változását, a szemek párásodását, a kényelmetlen feszengést egy- egy fiatalnál, akikről tudom, számukra az eljátszott szerepek, sorsok - a sorsuk, vagy szeretteik sorsa."

Vass Marcsi 

"Volt néhány jelenet, ahol ki akartam menni, mert annyira a hatása alá kerültem, hogy legszívesebben közbeléptem volna. Nem túl szociálisan. :)"

Kerepesi Krisztina 

„Jó volt a zene, meg úgy beszéltetek mint mink. Az iskolában így nem lehet.”

Diák 

" Vigyék ezt a darabot tovább, hogy tudja meg minden gyerek, hogy ilyet nem szabad csinálni. Hogy ne engedjék magukat befolyásolni más lányoktól."

Diák 

"Nekünk szólt a darab, lányoknak, hogy ne csináljuk azt, ami a darabban volt. Ki kell először ismerni a fiút. Nem kell beleszeretni. Tudni kell, hogy nem minden szerelem ad boldogságot."

Diák 

"Számomra a darab nagyon felkavaró volt. Szerintem ez a történet bármelyikünkkel megtörténhetett volna, sőt több olyan korú és lány ismerősöm is van, aki ugyanezt átélte, vagy benne volt ugyanebben a helyzetben. Jó volt hallani, hogy van segítség, ha ilyen helyzetbe kerülnénk. Nagyon életszerű volt a vonaton a kalauz megnyilvánulása a jegyek ellenőrzésénél. Rossz volt hallani, hogy milyen előítélettel rendelkezik az állami gondozottakkal és a roma származásúakkal szemben."

B. M. Clemence 

"Lelkileg nagyon megérintette a történet, felkavarta. Marlenka élete néhány ismerőse révén ismerős neki. Beleégett az agyamba az a jelenet, -mondja- mikor Marlenkát a nevelőapja megerőszakolja. Sunnynak üzenné, hogy ne higgyen vakon a barátaiban."

K. Bianka 

"Szerintem nagyon élethű volt az előadás. Sok embert ismerek, akikkel ez a történet valójában igazából is megtörtént. Egyébként tetszett az előadás, tetszett benne, amit énekeltek. Egyedül csak Mario szerepe nem tetszett, mert rossz ember volt."

V.  

"- Megrázó volt.
- Nem szeretnék ilyen helyzetbe kerülni.
- Olyat is megtudtam, amit nem tudtam eddig.
- Megtudtam, hogy hogy lehet segítséget kérni."

M. E. 

"Beszéltünk az előadás témájáról a csoportban, hogy tudjuk, miről is lesz szó. Kicsit duzzogva indultam el, mert azt gondoltam, megint valami kötelező program…Még én is meglepődtem, hogy egyre jobban érdekelt az egész téma. Valóságos helyzeteket láttunk, amiket filmből is, meg máshonnan is ismerek. Azt vettem észre, hogy van véleményem, először magamban, aztán ki is mertem mondani. A körülöttem élő, vagy a csoportban lakó lányok viselkedése, szavai, stílusa jött elő. Jó volt, élethű volt az egész."

Viktor 

A HETEDIK ÉGIG

"Legutóbb egy újszerű, diákjaink számára még nem megszokott programmal leptek meg minket, egy olyan drámapedagógiai foglalkozással, melynek keretében fontos társadalmi problémákat feszegetnek, és a színházi élmény drámaian megrázó jeleneteivel teszi ezt még hitelesebbé, a gyermeket az érzelemvilágán keresztül teszi érzékennyé a tanulság és a mondanivaló befogadására. Külön érdekessége a foglalkozásnak, hogy egy-egy jelenetet követően a tanulóknak lehetőségük van kisebb csoportokban megbeszélni, feldolgozni a látottakat és hallottakat, és mélyen elgondolkodni."

Szalai Zoltánné 

"A gyerekekhez közelálló téma magával ragadta a nézőket, majd az előadás befejezéséhez a gyerekekből alakult csoportok szerkesztettek záró felvonást, melyet elő is adtak egymásnak és a színészeknek. A csoport és az iskola között több éves kapcsolat alakult ki, hiszen az általuk feldolgozott témák, nagyon közel állnak az iskola pedagógiai hitvallásához, az elfogadáshoz, a befogadáshoz, a közösségformáló tevékenykedtetéshez, a csoportmunka során elért közös sikerekhez, az egymás segítéséhez."

Pedagógus 

"Nagyon jónak találtam, mert többet bízott a fantáziára, mint a ma “kedvelt” művek. Érthető volt a nyelvezete, úgy hogy megmaradt az igényes nyelvhasználat. Figyelmüket lekötötte, érdeklődők voltak, nagyon jónak tartom. Nem hasonítható más programokhoz, egyedi volt és figyelmet felkeltő és megtartó. A saját élettörténetüket adták elő. Az interaktív csoportmunka izgalmas volt, a különböző végkifejletek miatt. Más, hasonló jellegű foglalkozáson szívesen részt vennének a gyerekek. A legtöbb tanulónak minden részlet tetszett, egy-két diák találta unalmasnak. A saját életükre, gondjaikra ismertek."

Pedagógus 

"Külön érdekessége a foglalkozásnak, hogy egy-egy jelenetet követően a tanulóknak lehetőségük van kisebb csoportokban megbeszélni, feldolgozni a látottakat és hallottakat, és mélyen elgondolkodni. A foglalkozás a történetet az otthon kérdéskörével dolgozta fel: kinek mit jelent az otthon, mi az, amit innen magával vinne, amit sohasem szeretne elfelejteni…"

Szalai Zoltánné 

"A gyerekek izgatottsága mindvégig nyomon követhető volt. Az eleinte zárkózottak az előadás közepére kezdtek megnyílni. A kezdeti poénos befogadás a nyitások után kezdett elmélyülni a gyerekekben és átalakult a „lélek-be-fogadó” színház alapvető céljának eléréséhez: „a velem is megtörténhet”, „én is ilyen vagyok” élmény kialakulásához, ami ezeknél a gyerekeknél igen nagy dolog. A magam részéről csak gratulálni tudok az előadáshoz. Hetente kellene ilyen!"

Horváth Sándor 

"Az tetszett a legjobban, hogy kipróbálhattam magam színészként. "

István 

"Az a rész tetszett a legjobban, amikor tőlünk függött a folytatás."

Ahmed 

"Nagyon élveztem. Jó volt maga a történet. Nagyon jól eljátszották. Jó, hogy beleraktak csoportos feladatokat. Egyszerre volt izgalmas, érdekes, komoly, megrázó és vicces. Külön tetszett az, hogy mi fejezhettük be a történetet. Én nagyon élveztem személy szerint. Jó volt a tanulsága, nem lenne jó senkinek, ha nem találkozna az édesanyjával, és elfelejtené egykori barátait."

Diák 

"Nekem az tetszett, amikor az anyával jóban voltak. Azért, mert akkor minden jó volt. De, amikor összevesztek és az anya nem válaszolt a leveleire, az rossz volt."

V. Anett 

"Tetszett az egész és feldobta a hangulatomat és azóta várok egy másik ilyen jó játékra. És a barátommal azóta nevetünk rajta, a mókán és jó pofákat vágtak. Köszönjük a műsort."

Sz. Erik 

"A szereplők humorossága és hogy csoport munkában kellett dolgozni, ezek tetszettek a legjobban. Amikor a saját gondolataink szerint kellett berendezni a szobát és levelet kellett írni Bibinek. Meg borítékba kellett írni azt, amit meg szeretnénk jegyezni akár 20 év múlva is. Vicces volt és elgondolkodtató. Jó volt, és jó lenne, ha többször lenne ilyen és mindig más-más előadások lennének. Szívesen vennék még részt ilyen előadásokon."

F. Gréta 

ABLAK

„Hiperrealisztikus, ultra-fájdalmas Ablak – előadás, ami senkit sem hagy hidegen. Köszönjük az intelligens és igényes produktumot. Remélem még dolgozhatunk újra együtt. Mély tisztelettel:”

Lőrincz Tünde 

„Hiperrealisztikus, ultra-fájdalmas Ablak – előadás, ami senkit sem hagy hidegen. Köszönjük az intelligens és igényes produktumot. Remélem még dolgozhatunk újra együtt. Mély tisztelettel.”

Lőrincz Tünde 

"Diákjaink gyakran természetesnek tartják az őket körülvevő szellemi, fizikai terrorizálást, érzelmi zsarolást, mivel más mintával alig találkoznak. A színdarabok segítséget nyújtanak számukra a fenti állapotok felismerésében.
Az előadások utáni beszélgetések, foglalkozások segítettek feldolgozni a színdarabok által nyújtott meglehetősen intenzív élményeket, és egymás gondolatainak megismerése, valamint a közös gondolkozás által az adott helyzetből kivezető megoldási utak vázolódtak föl."

Angster Péter  

"Az előadás közben, lélekben ellenkezve, elhatárolódva szemléltem a számomra idegen élethelyzetet, világot. Ez a távolságtartás lassan oldódott bennem, idegensége ellenére a színészek játéka közvetítésével kapcsolódni kezdtem a zűrös helyzetű családhoz. Érzéseim szerint hasonlóan voltak ezzel nézőtársaim is.  Az úton hazafelé és még elalvás előtt is, a látottakon spekuláltam. Mit is láttam, miért is járunk színházba, koncertre, olvasunk könyveket?"

Ligeti György 

"Az előadás utolsó jelenetének értelmezésébe-folytatásába az alkotók aktívan vonták be a 11. A osztály diákjait, akik ennek a feladatnak örömmel tettek eleget. Több kisebb csoportban beszélhették meg az előadókkal gondolataikat, felmerülő kérdéseikre keresték együtt a választ. Egy előadás során nem megszokott, hogy az utolsó jelenetet folytassák a nézők, de ez egy rendhagyó életvitel óra keretén belül megtörténhet, a csoportok tagjai bemutatták a színpadi kellékeket (ágyat, ruhaneműket, asztalt, széket...) felhasználva, hogy ők hogyan fejezték volna be a drámát. A diákok számára újszerű élményt, elgondolkodtató történetet és a tovább-gondolás lehetőségét nyújtotta az előadás. Az előadók a feldolgozás során messzemenően partnerei voltak a diákoknak, kedvességükkel és határozottságukkal segítették azt a munkafolyamatot, melynek végén talán egy kicsit sikerült azt elérni, hogy belegondoljunk abba, micsoda emberi sorsok és indítékok mozgatják a körülöttünk lévő világot."

Turáni Katalin-pedagógus 

"Bizony mondhatom, hogy rám is nagy hatással volt az előadásotok. Részesének, tehetetlen szereplőjének éreztem magam, és amikor épp ki tudtam pillanatokra vonódni, akkor meg a diákjaimat néztem, hogy ki mennyire van benne a történetben, tehát tulajdonképpen akkor is az általatok létrehozott rezgésben voltam. Jó volt átélni a foglalkozáson, hogy mennyire alkotói lettek a diákok is a levezető folyamatoknak. Milyen mértékben ki tudták magukból adni a felgyülemlett érzéseket, érzelmeket."

Dancsházy-Nagy Ágnes 

"Bár a történet brutálisan sokkoló volt - de talán így lehetett leginkább az első perctől kezdve megragadni a gyerekek figyelmét. A mai fiatalok a "terror és a horror" borzalmai között élik életüket - akár a virtuális, akár a valós világban. Az események feldolgozása arra mutatott rá, hogy a legreménytelenebb élethelyzetből is van kiút. Nagyon fontosnak tartom, hogy a beszélgetések során számba vették a segítségkérés lehetséges módozatait is. A foglalkozás vezetői nagy empátiakészségről és magas fokú pedagógiai-pszichológiai érzékről tettek tanúbizonyságot. Sok ilyen programot szeretnék még a tanítványaimnak. Köszönet érte!"

Varga Ágota 

"Az előadás drámai erejével, fordulatos történéseivel maximálisan bevonja a középiskolás korosztályt. A történet erős, kamaszokat nagyon megérintő kérdésfeltevései pedig egy nagyon ígéretes feldolgozó foglalkozást tudnak generálni. A darab színészei a tanárok és diákok számára rendkívül kielégítő, jó hangulatú foglalkozást tartottak, ami nagyon jó levezetése volt a darab által feldobott már-már túlzottan magasnak tűnő labdáknak. A feldolgozó foglalkozáson a diákok aktivitása igazolja a megdöbbentően erős történet legitimitását."

Sallai Zoltán 

„Én már másodjára jövök el a társulat előadására, (az ablak, Kiállok érted) nekem nagyon tetszett mindkettő. Hihetetlenül elgondolkodtató, komoly, színvonalas előadást láttam mindkét alkalommal. Köszönöm!”

Lara diák 

„A színdarabotok olyan valósághű volt, hogy egy idő után élethűnek (valósnak) éreztem ezt a darabot. A lelkem mélyére hatott ez a játék, és az igazat megvallva még fejbe is vágott egy kicsit. Érzelmekkel, drámával és királyi színészi érzékkel játszottatok!”

János Dávid diák 

„A színdarabotok olyan valósághű volt, hogy egy idő után élethűnek (valósnak) éreztem ezt a darabot. A lelkem mélyére hatott ez a játék, és az igazat megvallva még fejbe is vágott egy kicsit.:) Érzelmekkel, drámával és királyi színészi érzékkel játszottatok! :)”

János Dávid  

„Én már másodjára jövök el a társulat előadására, (Ablak, Kiállok érted) nekem nagyon tetszett mindkettő. Hihetetlenül elgondolkodtató, komoly, színvonalas előadást láttam mindkét alkalommal. Köszönöm!”

Lara 

„Nekem nagyon tetszett és százszor is újra tudnám nézni. Ajánlom ezt a darabot annak, aki szereti a családi drámákról szóló előadásokat, a megható történeteket. Jó tapasztalatszerzés, megmutatja, hogy az ember környezete mit tud tenni életével, hogy lehet elrontani az életedet egy rossz döntéssel. Egyszóval tanulságos.”

Sz. G. Dominika 

„Előadás közben mindig más hangulatot éreztem. Volt, hogy nevettem, volt, hogy megijedtem, ugyanakkor néha szomorúságot éreztem, máskor együtt éreztem az anyukával. Néha azt éreztem, akkora feszültséget sugároz az előadás, hogy legszívesebben kimentem volna. Nagyon felkészületlenül ért ez a drámai színdarab. Ilyen helyzetben nem voltam még. Szerettem volna közbelépni a történésekbe. Meg akartam akadályozni az öngyilkosságot. Elejét vettem volna a tragédiának.”

D. Nikolett 

"Legjobban az anya szerepe tetszett, azzal tudtam leginkább azonosulni. Az anyuka kilátástalansága pontosan jellemző a mi városunkban. Ami még jobban tetszett, az a fiú optimizmusa, hogy a legrosszabb esetekben is meglátta a szépet, a gondok ellenére is teljes szívből szerette édesanyját és mindent megadott neki. A darabban továbbá az tetszett, hogy a legvégső jelenet következményeit nyitva hagyta számunkra, így mindenki saját maga dönthette el, hogy hogyan folytatódik a történet. Ehhez kapcsolódott az előadás utáni közös játék, ahol remekül éreztük magunkat."

M. Evelin 

"Igazából en mar az elején kissé furán éreztem magam, mert az a jelenet, amikor a szülők kiabáltak egymással, arra emlékeztetett, amikor anyuék veszekedtek kiskoromban mielőtt elváltak. Éreztem, hogy a drog is téma lesz az előadás kapcsán, mivel ez mostanában elég sok helyen megjelenik, ez is mélyen érintett, mivel sok olyan jó barátom van, akik éltek/élnek ezzel... Meglepetés volt számomra, hogy az anya kínálgatta a fiút, mert általában erre a fiúk szoknak rá az anya tudta nélkül. Bennem igen sokszínű érzéseket keltett az előadás (szomorúság, félelem, sajnálat...)."

K. Klaudia 

"Hihetetlenül szuper volt! A színdarabon elsírtam magam, elképesztő színészi játék volt! Az interaktív részén, még ha mi egy kicsit passzívak is voltunk, ti nagyon jól megoldottátok, és nem estetek kétségbe."

Dorki 

"Véleményem szerint az Ablak (Window) című darab úgy fejeződik be, hogy miután az ablakon kitekintve Dan azt mondogatja, hogy "A gyerekért, a gyerekért", megváltoztatja az életét, mégpedig oly módon, hogy elmegy egy árvaházba, ahonnan adoptál egy gyermeket és felneveli. Megpróbál neki olyan hátteret biztosítani, hogy ne kelljen megélnie azt, amit neki kellett, s hogy normális gyermekkora legyen. A darabban pedig az tetszett, hogy nem színházban dolgozó színészek meglepő módon olyan profizmussal és beleéléssel adták át azt az üzenetet, amit közvetíteniük kellett, hogy elképedtem. Ilyet még színházban sem láttam, olyan volt, mintha tényleg ott lettem volna. Olyan meghatározó szerepet játszott az életemben, mint ahogy két kedvenc könyvem is (Janne Teller - Semmi, Janne Teller - Minden), hogy megváltoztatta a világról alkotott képemet. Meghatározó élmény volt számomra."

K. Dávid 

BANYAMOSODA

„Nagyon tetszett az előadás! Nem volt hangos és élvezetes volt! És nem volt hosszú sem! Köszönjük!”

Szerin Kata 

"A Bohócok a láthatáron csoport darabját nézhették meg alsósaink április 6-án, pénteken. Egy igazán mozgalmas, energikus történetbe csöppentünk. Először is megismertük a modern kor vívmányát: a Pucerátor 2000 nevű hiper-szuper tisztítógépet, mely egyszerre idézte meg a kissé rámenős reklámok világát, és a vásári komédiák magával ragadó hangulatát. Az előadás erénye, hogy mindvégig fenntartotta a gyermekek figyelmét, nemcsak azzal, hogy ők is részesei lehettek a történetnek, hanem a látvány, a szereplők jelmeze, a közvetlen, barátságos, humoros előadásmód is ezt szolgálta. A darab egyszerre volt modern és klasszikus. Az életet mozgató örök ellentét, a jó és a rossz harca, s végül a jó győzedelmeskedése. A gyerekek nagy élvezettel találták meg helyüket a mesék varázslatos világában, ahol minden életre kelhet, egy ing, egy kendő, s még az is kiderül, hogy a zsebükben csillagpor lapul."

Szásziné Győri Éva 

"A produkció ötvözte a színjátszás, a bábjáték és a drámajáték elemeit, épített a gyerekek képzelőerejére. “A mutatványos”, egyedi, különleges ruházatukkal, - melyen a roma kultúra motívumait is felfedezhetjük - és különleges gépezetekkel, ami elvarázsolta a gyerekeket, színvonalas produkciót nyújtottak."

Kárpáti Zoltánné 

"Érdekes, egyedi megjelenésükkel még az előadás kezdete előtt felkeltették a tanulók érdeklődését. Ruházatuk, mely különleges jelleget kölcsönzött viselőjüknek, kiváltotta a közönség tetszését. Érdekes gépezetük szintén feltűnést keltett. A figyelem az előadás alatt folyamatosan megmaradt a nézők körében. Ezt a különböző drámapedagógiai elemekkel: mimikával, gesztikulációval, hanglejtéssel, hangerő változásával sikerült megtartani. Változatos  mozgással, zörejekkel, dalokkal tették elvezetesse a műsort. A produkció alatt bevonták a nézőket is az előadás menetébe, így a gyerekek is részesei lehettek a műsornak. Komplex élmény során sok vicces elemmel is találkoztunk."

Korainé Csáfor Edit 

"Az előadás interaktív volt, a gyermekeket több alkalommal is bevonták a történetbe, így a mese részesévé és aktív alkotójává tettek őket is. A jelmezek tetszetősek, színesek voltak, a gyermekek érdeklődését azonnal felkeltették a kellékek. Külön érdekesség volt a pucerátor szerkezet, amelyet változatos formában használtak fel az alkotók. A koreográfia, a megszemélyesítések nagyon tetszetősek voltak, a szereplők karakterét a tárgyjátékkal nagyon jól be tudtak mutatni a színészek."

Téren Gizella Gyöngyi 

„Nagyon jól működött a Pucerátor 2000, mert mindenkinek tiszta lett a lelke a végére.”

Hajni és Emese 

 

 

 

 

 

Gyöngyösi Amarilla 

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM

„Nekem különösen tetszett, hogy a színészek olyan észrevétlenül símultak át Kende és Ilona szerepébe, és magukkal vittek minket is.”

Czene diák  

"A Prométheusz-előadásra mindenki eljött, huszonvalahány fiú és négy lány. Jó volt nézni, ahogy csillog a szemük, slamet írnak, mondják a véleményüket. Sebek szakadtak fel, de szeretik, ha provokálják őket, én nagyon büszke voltam. A végén pedig egyöntetűen mondták, hogy “kurvajóvolt”."

Varga Éva  

„Olyan előadást hoztatok, amelyről napokig beszélgettünk, vitáztunk a gyerekekkel.
Ritkán fordul elő, hogy ennyire megindítja őket egy látott darab. Élvezetes volt, pörgő, közvetlen.
Köszönjük. Máskor is várunk Benneteket Topolyára!”

pedagógus 

"Az előadás kiválóan volt felépítve. Az elején a könnyed játékokkal, feladatokkal, jól fel tudták a színészek oldani a kezdeti feszültséget, látszott, hogy a gyerekek nagyon élvezték azt, majd szépen észrevétlenül egyre kényesebb témák kerültek elő, mégsem láttam, hogy nagyon feszélyezve érezték volna magukat a gyerekek. Jó volt külső szemlélőként látni a gyerekek, viselkedését, mennyire szívesen vesznek részt a feladatokban, hogyan szerepelnek. Teljesen megfeledkeztek arról, hogy egy előadáson vesznek részt."

Fülöpné Tóth Henrietta  

"Nagyon tetszett az előadás. Jó volt, hogy a színészek tisztában voltak azzal, hogy sokak számára kínos ez a helyzet (az együttjátszás, interakció), és próbálták oldani a feszültséget. A játékok izgalmasak voltak."

G. Á. 

"Kiskosztümben, körül kívül, de meglátom a lényeget:
Múltban élve, jövőt félve nem játék az életem.
Kire gondolsz? Csak magadra? Mindig másra? Egy se jó!
Kimondható kis szavakból épül fel a léghajó.
Más szemszögből megfigyelve, jobban látszik a kép.
Bátrabban is kiálthatjuk, mikor kell, hogy hé!
Sorok közül kiérezve, egy jó szóra kiéhezve,
Szófelhőkből kiolvasod, a kritika lételem.
Felderengő értelmiség hétköznapja hogy telik?
Együtt érez. Többet gondol. Nem tesz semmit? El ne hidd!
Tizennégy év az nem kevés, hastag gyermek szív, seb, ész.
Begyűrűzött Prométheusz tüzes hittel van remény!
Hálás szívvel, köszönettel, slammel teljes a jelen.
Bohócok a Láthatáron ezt jelenti most nekem."

Mezei Orsolya 

"Tudom jól, milyen ébresztgető hatással van a diákokra egy-egy ilyen drámafoglalkozás, és azt is, hogy pedagógiai haszna rendkívül nagy. Egy olyan osztályt (a 11. D-t) választottam az Én Prométheuszra gondoltam részvételi slam színházi programotokra, akiket idén kaptam meg magyarból, és visszahúzódó, csendes csapatnak mondják őket.  Yvette és Kristóf megjelenését és drámafoglalkozását eleinte bizalmatlanul fogadták, de aki ott volt és végigjátszotta a drámajátékokat, annak megváltozott a véleménye. Kiléphettek az iskolapadból, kíváncsiak voltak a hozzászólásaikra, és újra gyerekek lehettek. A manipulálhatóság témáját ők átverésnek neveznék. A témafelvetéskor nem merték behozni a személyes, családi vagy iskolai dolgokat, az őket érintő erőszak "élményeit". A zavartalan játék azonban felszabadította őket, s habár a slam-írásban 5-6 aktív résztvevő szólt hozzá, mindenki figyelt, és láthatóan érdekelte őket a többiek véleménye."

Erős Viktória 

"Rendhagyó irodalomórának is beillettek a sorok, amiket közösen alkottak az előítéletről, a konfliktuskezelésről. De kívül ülve is érezhető volt egy-egy nagyobb etap végén a nagy csend, ahol kicsit megállva, elhűlve, vagy épp értetlenül egymásra nézve megtörténtek a felismerések. Számomra nehéz volt a körön kívül, passzív szemlélődőként részt venni, de így figyelhettem a diákok nonverbális kommunikációját, egymáshoz való viszonyát és tudatosíthattam, egy-egy témafelvetés mekkora hatást tehet, mekkora felelőssége van egy tanárnak."

Hervoly Vanda 

"Én az előadást nagyon értékesnek és kiemelten fontosnak tartom, mert olyan témákat vet fel, amelyek a magyar társadalmat és ezen keresztül a fiatalok életét nagyon közelről érintik, nemcsak az életkori sajátosságok miatt, hanem a manipuláció mindennapi jelenléte és a felelősségvállalás nyilvános, sokszor politikai elutasítása miatt is. Számomra lenyűgöző volt, hogy milyen könnyedén manipulált minket az előadás, és az is, hogy egyik gyerek sem vállalta, hogy támogassa az igazgatónőt, pedig utólag kiderült, hogy voltak a csoportban, akik egyetértettek vele. Ennek kapcsán a társas nyomás jelenségéről is beszélgettünk. Fontosnak tartanám, hogy az előadást minden gimnazista nézze meg, hiszen a mi felelősségünk, hogy ezek a most alakuló fiatalok reflektáljanak arra, hogy hol állnak a felelősség felvállalásának fejlődésében, mi az, ami a szüleik felelőssége, és mi az, ami az övéké...Ezek körbejárására kitűnő apropó volt ez a darab."

Berényi Márta 

”Nagyon jó volt. Azt hittem, hogy az ilyen színházi produkció soha nem fog tetszeni, de most, hogy itt voltak, iszonyatosan megtetszett!”

Diák 9. osztály 

„Tetszett nekem ez a színjáték. A vége nagyon élethű lett, és nagyon jól játszották a szerepüket. Jó volt a kötetlenség és az is, hogy rossz válasz nem volt.
Összességében egy kellemes foglalkozás volt.”

Dániel 11 osztaly 

“Nagyon izgalmas és érdekes volt. Tetszettek a versek és a színjáték is. Érdekes volt belecsöppenni különböző szituációkba, és különösen jó volt, hogy kikérték a véleményünket. Türelmesen végighallgattak minket, barátságosak és jó kisugárzásúak voltak.„

Nóra 11 osztaly 

"Engem nagyon megrémített az, amiket írtunk. A sok csúnyabeszéd, a fenyegetések és az, hogy csak röhögtünk, amikor ezt a sok rosszat leírtuk. Kritikám nincs, csak gratulálni tudok a jó előadáshoz. Amellett, hogy egy kicsit megrémültem néhány dologtól, nagyon tetszett az egész. Az, hogy mi is szerepeltünk benne, az nagyon jó volt és a két előadó is."

H. Gréta 

Igen, tetszett a drámaprogram, csak én még itthon is alig merek megszólalni, nemhogy így, és ezért fura volt. Viszont tetszett, hogy sokszor teljesen elvesztettem a fonalat, de mégis a végére összeállt, hogy most akkor mi is van. Teljesen jó volt az egész, mert én is ilyen kesze-kusza ember vagyok."

Diák 

“Érdekes, elgondolkodtató előadásban volt részünk. Nagyon tetszett, mert olyan emberekkel is volt lehetőségünk találkozni vagy beszélni, akikkel amúgy nem beszélünk akaratlanul vagy akaratlagosan is akár.”

T.K. Diák 

„Számomra a kövesgyűrű keletkezésének a története volt a legelgondolkodtatóbb: egy tárgy, ami egyrészt az emberi sebezhetőséget, az esendőséget, másrészt az isteni erőt szimbolizálja, amely minden emberben megtalálható, csak tudni kell felszínre hozni. Köszönöm az inspirációt!”

Orsi, H. Annabella 

„Nagyon tetszett az előadás, szuper a slam poetry-stílus. Laza, szókimondó és fiatalos. A két főszereplő nagyon jól szerepelt, teljesen beleélték magukat a szerepbe, és természetesen viselkedtek. A játékok azért tetszettek, mert így olyan gyerekekkel is beszéltem, akikkel amúgy nem, és igazából ők is nagyon aranyosak.”

Adrián 

„Milyen a jó előadás? Hat rám! Egész úton hazafelé azon gondolkodám...Asszociációkat indít el bennem, elgondolkodtat. Tényleg ilyen befolyásolható lennék? Kifelé jövet ilyeneket mondanak a társaim is. Ilyenkor születik meg a csoda, a katarzis, amikor együtt létezik a néző és a színész. Hétfőn is megszületett ez a csoda. A Bohócok a láthatáron interaktív előadását láthattuk, élhettük át. Volt itt slam poetry, erőszak, Nietzsche és életmód-tanácsadás. Amit leginkább kiemelnék, az az interaktivitás: még a legcsendesebb és legfélénkebb diákok is felszabadultak és játszottak. Ezt nevezem én sikernek: szórakoztat, tanít és részévé tesz.”

H. Annabella 

"Az egész előadás nagyon tetszett, főleg, hogy interaktív volt és a konfliktus résztvevői voltunk. Pozitív élmény volt, hogy saját magunknak mondtunk ellent többször is az előadás során. Egy emlékeztetőt kaptunk a szavak erejéről, és hogy néhány szóval mire vagyunk képesek."

Diák 

ÉN, TE, MI

„Igazán kreatív és interaktív színházi élmény. Nagyon szépen köszönöm a meghívást! A téma kétségtelenül mindenkit érint! Köszönettel”

néző 

„Klassz ez a műfaj, remek és mindenkit érintő téma. Érzékenyít, elgondolkodtat, megnevettet. Jó, hogy nem volt kötelező a részvétel, de mégis mindenki hozzáadott valamit ha mást nem, az elején a szót, ami eszébe jutott. Érdemes ilyen jellegű előadásokat tartani, nagyon köszönöm az élményt. További sikereket, jó munkát, ötletelést.”

Vera néző 

„Köszönjük az együtt-érzést, együtt-gondolkodást, ebben a csodás rendhagyó színházi előadásban! Úgy éreztük magunkat, mintha egy baráti társasághoz érkeztünk volna. Köszönjük a foglalkoztatást!”

Vágó Piros néző 

Klassz ez a műfaj, remek és mindenkit érintő téma. Érzékenyít, elgondolkodtat, megnevettet. Jó, hogy nem volt kötelező a részvétel, de mégis mindenki hozzáadott valamit ha mást nem, az elején a szót, ami eszébe jutott. Érdemes ilyen jellegű előadásokat tartani, nagyon köszönöm az élményt. További sikereket, jó munkát, ötletelést.”

 

 

Vera 

Elgondolkodtató, vicces és jókor jött!”

 

 

 

 

Néző 

Látni saját magad másban egyszerre megnyugtató és felkavaró érzés. És mivel sikerült ezt kiváltani, így az előadás már elérte célját.” 

Kocsis Attila, Vinnai Dalma  

Köszönjük az együtt-érzést, együtt-gondolkodást, ebben  a csodás rendhagyó színházi előadásban! Úgy éreztük magunkat, mintha egy baráti társasághoz érkeztünk volna. Köszönjük a foglalkoztatást!”

Vágó Piros  

„Nagyon jól éreztem magam, tetszett, és megindító is tudott lenni, miközben nevettünk is.”

Vági Zsuzsa 

„Imádtam a szereplőket, es a „műsorvezető” „tárlatvezető” hölgy, zseniális! Azért, mert ő tényleg ez a fazon!”

Néző 

„Ez egy nagyon jópofa módszer arra, hogy hogy idegen emberek fontos témában meg merjenek szólalni, és beszélgetni egymással, plusz közbe-közbe szórakozni is.”

Bojti Borbála