fbpx

SAJTÓ

A MEGMENTŐ

MIANYÁNK

ÉN, TE, MI

KIÁLLOK ÉRTED

ABLAK

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM

BANYAMOSDA

 

A MEGMENTŐ
“A kistestvér (Alida Bevk) vékonyka, csúnyaorrú, újszülött kislány. Hangos, tipikus gyerek, aki magából kikelve kiabál, “azt csinálok amit én akarok, és ti is azt csináljátok, amit én akarok.” Övé minden és mindenki, övé az összes cukorka, meg figyelem, de végül csak egy mezítlábas 17 éves, aki Berlinbe látogat rég nem látott nővéréhez (Feuer Yvette).”
https://vs.hu/magazin/osszes/egesz-eletemben-csak-arra-vagytam-hogy-szeress-0925

 

A MEGMENTŐ
“Hiszen a játék kedvéért a pár napos csecsemő gügyögése és sírása miért ne jelenthetné azt, hogy a világ ura kíván lenni az a tündi-bündi kisbaba, miért ne gondolhatnánk, hogy az új Mein Kampfot diktálja épp, csak sehol egy értő tanú, aki lejegyezhetné szavait. A nővér pedig miért ne lehetne velejéig gonosz, ördögi lény, akiben egy cseppnyi szeretet sincsen. ”
http://szinhaz.net/2018/10/09/hodaszi-adam-tesos-neurozisok-hetven-percben/

 

A MEGMENTŐ
„Egy testvérpárról szól, két nővérről, akik nem voltak jóban és korán elszakadtak egymástól, majd más-más országban nőttek fel. Felnőttkorukban találkoznak újra, és visszatekintenek a közös gyökereikre és arra is, hogy miért alakult úgy az éle­tük, ahogy.”
https://magyarnarancs.hu/interaktiv/hogy-segithessunk-valahogy-113028

 

A MEGMENTŐ
„Az előadásban nagyon jelentős szerepet kap a női düh. Hétköznapi történet arról, hogy hogyan folytatjuk anyánk mintáját, viszonyulását az apánkhoz, világlátását, véleményét a férfiakról, a női szerepről.”
https://nepszava.hu/3008763_ketteszakadt-orszagban-elunk

 

A MEGMENTŐ
„A megmentő története, nekem arról szól, hogy a testvér kapcsolatokban hogyan működik a taszítás és vonzás dinamikája. Hogy milyen az, amikor a családban senki nem várja egy gyerek születését és mit lehet kezdeni a szülők által okozott traumákkal egy testvér kapcsolatban.”
https://szinhaz.org/interju/2018/10/23/hierarchiamentes-szinhazcsinalas-erdekelt-villaminterju-szabo-veronikaval/

 

ÉN, TE, MI

„Az Én, te, mi beleillik abba az irányba, amely művészet és nevelés, művészet és pszichológia határvidékén igyekszik segítséget nyújtani a mindkét összetevő iránt nyitott, kérdéseire választ kereső közönségnek… A facebook-élet, a személyes találkozásokat sokszor kiszorító virtuális kapcsolatok korában a színház élő valósága felértékelődik. Még inkább igaz ez, ha a nézőknek is felkínálják a közös gondolkodás, a beszélgetés lehetőségét. Az Én, te, mi általam látott estjén a játszók és a nézők, valamint az egymásnak ismeretlen nézők között is megszületett valami – lehet, hogy csak arra a másfél órára, de arra mindenképpen érvényes – kapcsolat. És még az is elképzelhető, hogy ha valamelyik nézőnek az előadáson felvetett kérdéshez hasonló konfliktusa támad a saját „lakásszínházában”, eszébe jut az a közös bölcsesség, amire nézőtársaival jutottak, és kicsit másként reagál, mint e nélkül az este nélkül tette volna.” (Részlet)

http://kutszelistilus.hu/szinhaz/kritika/538-turbuly-lilla-majdnem-remenytelen

MIANYÁNK
„A színpadot fehér liszt lepi be, a díszlet is fehér és fekete. A liszt sok mindent jelent: port, üledéket, felhalmozódott múltat…”
http://szinhaz.hu/2015/12/07/bohocok_a_lathataron_a_mu-ban_villaminterju_feuer_yvette-tel 

KIÁLLOK ÉRTED
Kiállok érted című színházi előadáshoz nem is csak azért kellett óvatosan közelíteni, mert kényes tabutémáról van szó. „Hogyan csináljunk olyan előadást erről a témáról úgy, hogy az esetleg érintett néző ne kapjon sokkot, ne traumatizálódjon újra? Hiszen, ha valaki az arcába kap egy jelenetet, amiben brutálisan megerőszakolnak egy gyereket, azzal lehet, hogy benyomunk nála egy gombot, és ezt aztán nem tudjuk kezelni, mivel nem vagyunk pszichológusok. Komolyan vettük, hogy semmiképp se csússzunk át pszichodrámába, mert ahhoz nincs képzettségünk” – emlékszik vissza Feuer Yvette.
http://www.origo.hu/kultura/egyfelvonas/20160406-gyermekprostitucio-szinhaz-nevelointezet-kiallok-erted-arvaalom.html 

 

KIÁLLOK ÉRTED
Arra vágynak, ami nem adatott meg nekik: szeretet és gazdagság. Hamis ígéretek hatására rohannak aztán a vesztükbe. Megrázó színdarabbal figyelmeztetik a veszélyeztetett fiatalokat, hogyan válhatnak prostituálttá.
https://24.hu/belfold/2015/12/07/errol-pedig-nem-beszelsz-senkinek-vagy-osszetorom-a-csontjaidat/ 

ABLAK
„Az előadást követő foglalkozás célja nem az, hogy válaszokat adjunk, és azokat sulykoljuk bele a nézőbe. Sokkal inkább, hogy egyfajta struktúrát adjunk a darabról való gondolkodásnak, hogy teret nyissunk az éppen aktuálisan jelenlévő csoport érdeklődésének. … Nyilván nem mindenki egyformán fogékony valamire, különbözőek az ízlések, ez természetes. Úgy is lehet jókat beszélgetni egy előadásról, ha mondjuk kevésbé tetszett, vagy nem értesz maradéktalanul egyet azzal, amit láttál.”
http://kulturpart.hu/2015/03/02/ugy_is_lehet_beszelgetni_hogy_nem_ertesz_egyet 

ABLAK
Nem az a kérdés, hogy vannak-e olyan családok, ahol mindez önmagunk és mások pusztításával megtörténik – mert ilyenek vannak. Az a kérdés, hogy ennek a képzeletbeli tizenhat éves fiúnak a lepusztuló világával éppen nekünk van-e dolgunk. Az előadás megkínál minket ezzel a világgal, és nem is elsősorban a szociális érzékenységünk miatt, hanem a brutális csupaszságán keresztül, ami akaratlanul is gondoskodásra és gondolkodásra késztet. Nem hívogat be minket – de a címe nem is Ajtó.
http://7ora7.hu/2015/03/12/mindent_a_szemnek_551 

ABLAK
„Bond világa elképesztően sötét, de nagyon pontosan láttat élethelyzeteket. Az összetettsége, mélysége ragadott magával. Komplex, mint az élet maga. Az Ablak egy nagyon küzdelmes életű családról szól. Szerintem sok embernek van az övékhez hasonló problémája. És a társadalmi háttértől függetlenül is fontos téma egy fiatalember számára a szüleihez való viszonya, a róluk való leválása, a saját útkeresése.”
http://www.boon.hu/interju-feuer-yvette-miskolc-szinhaz-ablak-bohocok-a-lathataron-csoport/3785066 

ABLAK
A tanulóknak, itt nem kell kiadni magukat és saját problémájukról nyilatkozniuk, hanem a darab főszereplőjének fiktív története kapcsán beszélgethetnek… A feldolgozó foglalkozásokon  fiatalok megtanulják értékelni az egyes élethelyzeteket, ezáltal pedig jobban megértik saját gondjaikat. 
http://www.ferencvaros.hu/doks/Ferencvaros_ujsag/2015_04.pdf 

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM
Pannon TV részlet: A diákok először félve álltak a feladathoz, a végére azonban teljesen át tudták adni magukat az előadásnak. Bóka Kristóf, tanuló, Műszaki Iskola, Ada: „Első kézből elképesztően más érzéseket váltott ki, mint ahogyan eljutottunk a végére. Elképesztően érdekes tapasztalatokat gyűjtöttem. A színészek fantasztikusak voltak, és mind a színdarab, mind az előadás színdarabon kívüli része fantasztikus volt.”
https://pannonrtv.com/rovatok/kultura/tobb-telepulesen-jart-bohocok-lathataron-csoport 

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM
Az alkotók prométheuszi csalafintasággal szipkázzák be a résztvevőket slamórának álcázott kísérletükbe. Feuer Yvette a magyartanárnő Füredi Ilona szerepébe lép, aki a salgótarjáni Árpád Gimnázium igazgatónőjeként vezeti a „Nógrád kincsei” című slam-projektet volt tanítványával, a Horgas Kende szerepét felöltő Horváth Kristóffal közösen. Ebbe az állítólagos projektbe lépünk be mi nézők is: laza ismerkedős, csapatmunkára és kreativitásra hangoló feladatok sorát csináljuk végig, majd olyanokba is belebocsátkozunk, ahol már nő a tét.
http://szinhaz.net/2017/10/11/berecz-zsuzsa-hosok-vetoja/ 

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM
Leülünk a körberakott székekre, ahol a két színész miután igazándiból bemutatkozott, elmondta a játék kereteit, egyebek mellett azt, hogy egy részvételi színházi előadáson vagyunk, a történet szerint slam óra projektprezentációján, amelynek egyszerre leszünk nézői és szereplői is.
http://revizoronline.com/hu/cikk/6688/bohocok-a-lathataron-en-prometheuszra-gondoltam/ 

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM
A történet egy slampoetry (vagy más néven kreatív versírás) óra kereteiből rugaszkodik el az osztálytermen kívüli valóságába, a hatalom felelősségének kérdései felé. Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg. A kreatív írásgyakorlatokkal és ritmusjátékokkal (majdnem) eljutunk a versírásig és mindez a történet szerves része, az alkotás és reflektálás magától értetődő eszköze. A történet a szemünk előtt bomlik ki, és hogy hova juttatjuk az már csak rajtunk áll.
http://szinhaz.hu/2017/04/12/reszveteli_es_meg_slam_is_hogyan_van_ez 

BANYAMOSDA
Markó Róbert  rendezése újabb sikerhez segíti a  Bohócok a láthatáron  ütős csapatát, a
puccos Mosodásné és a setét Boszorka  kettős szerepében  Feuer Yvette,  jutalomjáték-
nak is beillő,  nagyszerű alakítás-párral  örvendeztet meg.  A végén,  Pucerátrissz Déryné-
ként ekhós mosószekerén indul országjáró körútra, hogy a legtávolibb zugba is eljusson a
gyermekekhez.
http://www.toptipp.hu/szinhaz/gyermek.htm#banyamosoda 

BANYAMOSDA
A gyerekek szívesen segítettek a hercegnőnek és a királyfinak legyőzni a gonosz boszorkányt, mégpedig úgy, hogy közösen ráfújták a zsebükben lévő varázsport. Szívmelengető látvány volt, ahogy kicsik és nagyok egyaránt keresték a varázsport a zsebükben. Az előadás után a színészek csoportos játékot is tartottak a diákoknak, amely szintén nagy népszerűségnek örvendett.
https://www.nool.hu/kozelet/helyi-kozelet/feldobtak-a-hetkoznapokat-2248587/ 

TOVÁBBI SAJTÓMEGJELENÉSEK

2018-AS ÉVAD

2017-ES ÉVAD

2016-OS ÉVAD

2015-OS ÉVAD

 

Én, Te, Mi
„Mi változik az évek során? Össze lehet-e valaha hangolódni?” ­ Ajánló
https://bdpst24.hu/2018/01/05/a-bohocok-a-lathataron-csoport-bemutatja-en-te-mi-interaktiv-szinhazi-tarlatvezetes/

„Részvételi színházi előadásának magját az alkotók által összegyűjtött párkapcsolati élethelyzetek adják.” ­ Ajánló
https://marieclaire.hu/kultura/2018/01/10/gondold-at-a-parkapcsolatodat-a-szinhazban/

„A témák: drog, szegénység, fiatalkori prostitúció, közösségi összefogás.” – Beszámoló a 2017-2018 – as évadról
http://tiszatajonline.hu/?p=108498

ABLAK
„Sokszor sokkoló, és nehéz szembesülni ezzel a témával.” ­ Videó a szabadkai  Ablak bemutatóról
https://pannonrtv.com/rovatok/kultura/bohocok-lathataron-budapesti-csoport-vendegszerepelt-kdsz-ben-video

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM
„Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” – Ajánló
http://www.irodalmijelen.hu/hirek/en-prometheuszra-gondoltam-reszveteli-slam-szinhaz

„Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” – Ajánló
http://tollal.hu/hirek/en-prometheuszra-gondoltam

„Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” – Ajánló
http://www.kulturkalandor.hu/index.php/szinhazi-elet/1155-en-prometheuszra-gondoltam

„Gyilkosság mindenesetre történik benne.” – Ajánló
http://www.wherevent.com/detail/Bohocok-a-Lathataron-En-Prometheuszra-gondoltam-reszveteli-slam-szinhaz

„Művészet nem csak művészeknek.” – Ajánló
http://port.hu/adatlap/szindarab/szinhaz/en-prometheuszra-gondoltam-en-prometheuszra-gondoltam/directing-26442

„A történet a szemünk előtt bomlik ki, és hogy hova juttatjuk az már csak rajtunk áll.” – Ajánló
https://szinhaz.org/csak-szinhaz/csak-szinhaz-budapest/2017/04/12/en-prometheuszra-gondoltam-reszveteli-slam-szinhaz-bohocok-lathataron-csoporttol/

„A nézők, akik több mint nézők.” – Ajánló
http://nextland.hu/2017-04-10/en-prometheuszra-gondoltam/

„Figyelem, az előadás különböző játékok mellett slameket is tartalmaz!” – Ajánló
http://tiszatajonline.hu/?p=104944

http://www.petofilive.hu/esemenyek/en-prometheuszra-gondoltam/
részvételi színház: Nézői speciális, “több mint nézői” szerepbe kerülnek.” ­ Ajánló

„Nem most először viszik be a színházba a rap és a verselés határán mozgó “kreatív költészetet.” ­ Ajánló
http://dex.hu/x.php?id=index_mindekozben_cikklink&url=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fmindekozben%2Fposzt%2F2017%2F05%2F08%2Fegyutt_oldjak_meg_a_gyilkossagot_a_nezokkel_a_slammelo_szineszek%2F

„Az első percekben feszengés, bizonytalankodás, de már érezni az adrenalint.” – Beszámoló
http://www.szifonline.hu/?cikk_ID=746

“Egy általánosan vett színházi darab során előnyös, ha a néző nem csupán „néz” – Kritika
http://szinhazhatas.kulton.hu/2017/05/11/igy-tud-segiteni-a-szinhaz/

„Gondolkodásra, elmélkedésre buzdítják az embert a nagyobb , közös jó érdekében.” – Beszámoló
https://szupervumen.hu/post/2017/05/04/en-prometheuszra-gondoltam-a-slam-poetrybe-koltozott-valosag

Tilos Radió, Feuer Yvettel és Horváth Kristóffal ­ Interjú
https://www.mixcloud.com/madartavlat/20170516-%C3%A9n-prom%C3%A9theuszra-gondoltam/

Civil Rádió, Szinpadkép: Feuer Yvette ­ Beszélgetés
http://civilftp.civilradio.hu/szinpadkep/BohocokaLathataronj.mp3

A HETEDIK ÉGIG
„Az előadást Holdosi József Cigánymózes című kisregénye ihlette, és egy gyermek otthonról való elszakadását dolgozza fel.” ­ Beszámoló
http://papa-ma.hu/index.php?op=cikk_reszletes&id=17667

Pápai TV (9:56-tól) ­ Beszámoló
https://www.youtube.com/watch?v=jxUItogJKSI

KIÁLLOK ÉRTED
„Egy percet nem gondolkodtam, kiszöktem az otthonból, hogy mehessek vele Hollandiába.” ­ Interjú
https://alfahir.hu/2017/05/10/kiallok_erted_prostitucio_emberkereskedelem_gyermekotthon

„Az otthonos gyerek pontosan tudja, hogy ez az ő életéről szóló mese.” – Beszámoló
https://pannonrtv.com/rovatok/kultura/kiallok-erted-szinhazi-eloadas-az-emberkereskedelemrol-es-prostituciorol-video

„Megrázó látlelet a mindennapjaink színfala mögött jelen lévő valóságról: több ezer magyar lány él emberkereskedelem áldozataként itthon vagy külföldön.” ­ Kritika
http://www.parokia.hu/hirek/tarsadalom/v/kiallok-erted/

 

ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS
Dunakanyar rádió, Feuer Yvette – Interjú
https://drive.google.com/file/d/1oAFmVKHGqSmBbr6kAGLkyJxMD4I2Bq8s/view
https://drive.google.com/file/d/1gz9qKTNlcEbfIitNrEb3-U7mH22VTnGn/vie

„Össze lehet-e valaha hangolódni?” ­ Ajánló
https://szinhaz.org/csak-szinhaz/csak-szinhaz-budapest/2017/11/17/en-te-mi-parkapcsolatokat-vizsgalja-bohocok-lathataron-uj

„Mi változik az évek során?” ­ Ajánló
http://szinhaz.hu/2017/11/23/en_te_mi_kozos_jatek_a_kapcsolatokrol

„Az előadás célja, hogy egy komplex közösségi színházi élményt nyújtson a résztvevő-nézők számára.” ­ Ajánló
http://civilhirugynokseg.hu/en-te-mi-parkapcsolati-elethelyzetek/

„Az Én, te mi előadás inspirálódik a galéria adottságaiból.” ­ Ajánló
http://itthonotthonvan.hu/cikkek/3301663/en_te_mi

„Mennyire kell megfelelni egymásnak?” ­ Ajánló
https://bdpst24.hu/2017/12/03/a-bohocok-a-lathataron-csoport-bemutatja-en-te-mi/

„Ha más dolgok fontosak számukra.” ­ Ajánló
https://port.hu/adatlap/szindarab/szinhaz/en-te-mi/directing-27531

„Mit kezd egymással egy férfi és egy nő, ha az egyik mást akar, mint a másik?” ­ Ajánló
https://cseppek.hu/cikk/9283a-bohocok-a-lathataron-csoport-bemutatja

KIÁLLOK ÉRTED
“A próbafolyamat során rá kellett ébrednünk: nagyon keveset tudunk a prostituálttá válás folyamatáról.” ­ Interjú
http://168ora.hu/kultura/szinpadon-a-masik-magyarorszag-21663

BANYAMOSODA
“A közönség mindig nagyot lendít a darabon, jó, ha van visszajelzés.” ­ Interjú
https://marieclaire.hu/kultura/2016/10/25/eletre-kelt-targyak-interaktiv-mese/

“Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy feketelelkű boszorkány, továbbá egy királylány, egy királyfi, meg a Pucerátor 2000 (legújabb modell).” ­ Beszámoló
https://kulturpart.hu/2016/11/15/feher_ruhai_ragyogoak_lesznek

„Bevett, és ezúttal is megbízhatóan müködő fogásokkal szórakoztatnak minket a tarka ruhákba bújt vásári komédiások: körbejárnak, megszólítanak, megviccelnek minket, bevonnak a játékba, és teszik ezt mindvégig töretlen, kitartó energiával és humorral.” Beszámoló
http://lathataroncsoport.hu/wp-content/uploads/2018/10/psz_67ef_sajto.pdf

Kiállok érted
„A modernkori rabszolgaság – a magas látencia ellenére – világszerte milliókat érintő társadalmi probléma – áll a közleményben.” ­Ajánló
https://szinhaz.hu/2015/11/22/kiallok_erted_a_gyermekprostituciorol_keszul_eloadas

Mátyás a nem király
„A színház társadalmi beágyazottsága érdekel. Hogy olyan területekről, emberekről adjunk hírt, akiknek alig hallani a hangját.„ ­ Beszélgetés
http://revizoronline.com/hu/cikk/5836/beszelgetes-feuer-yvette-tel/

Civil Rádió: Színpadkép .­ Interjú
https://bohocokalathataron.hu/index.php/hu/sajto

„Leköltözik Bánkra a Bohócok a Láthatáron Csoport.” ­ Előzetes
http://hvg.hu/kultura/20150704_Nemsokara_indul_a_Bankito_Fesztival

„Kíváncsi vagy, hogyan készült az Ifjúsági Fórum Színház a 10 -16 éves fiatalokkal 10 nap alatt? Szeretnéd tudni, mitől válik a néző játszótárssá és cselekvővé?” ­ Ajánló
http://civilhirugynokseg.hu/ezt-latni-kell-es-csodalni-lehet/

Ablak
„Nem megyünk olyan területre, amelyik olyan mély sebeket szakíthat fel, amit utána nem vagyunk képesek kezelni.” ­ Interjú
https://7ora7.hu/2015/03/18/oldani_a_nyomaszto_erzetet

NÉZŐI VISSZAJELZÉSEK

PEDAGÓGUS, FELNŐTT

GYEREK, DIÁK

MIANYÁNK

"Lenyűgöző a "lányok" játéka is, engem azonban az az elfogadás, hivatástudat bűvölt el, ami sugárzik belőlük."

Vranovics Ilona 

"Dupla örömöt okoztatok nekem az előadásotokkal! Láthattam, amint ifjú csapatom nézőből elképzelt szereplővé válik, valamint olyan páratlan érzelmi hullámvasútra ültettek fel engem is, hogy bizton állíthatom, életre szóló élmény marad minden jelenet! Remélem sok középiskolába tudtok még eljutni, mert varázslatos alakításaitokkal olyan hiteles tükröt tartottatok nekünk, hogy ráismerhettünk életszerepeinkre, az elcsépelt frázisokra, a családi játszmákra, vívódásainkra, hétköznapi örömeinkre, s felhívtátok figyelmünket életünk legfontosabb közösségére, a családra!"

Foglné Sárosi Adrienn 

"Hogy mi is a „Mianyánk”? Két színésznő, 140 perc és egy elképesztő előadás. Az egész darabot két színésznő – Romankovics Edit és Feuer Yvette – adta elő nekünk. Bár több szerepet játszottak, és azokat folyamatosan váltogatták, az előadás könnyen követhető és érthető volt. A „Mianyánk” nemcsak szórakoztatott, hanem mélyen el is gondolkodtatott bennünket. Szó esett a családon belüli „sötét” titkokról, hazugságról, lelki sérelmekről és ezek kezeléséről is. Az előadás nagy hatással volt ránk, olyan gondolatokat ébresztett, amelyekre a mindennapokban nem biztos, hogy gondolnánk. Örülünk, hogy láttuk, fantasztikus élmény volt."

Magyar Viktória 

"Tetszett nekik, hogy a színészek szinte az orruk előtt játszanak, ez sokkal közelebb hozta hozzájuk az előadást. Ami azonban igazán megfogta őket, az az volt, hogy az egyik szereplő már az előadás közben is megszólította a tanulókat, és bevonta őket a történet alakulásába, majd a feldolgozás fázisában a diákok maguk is alakíthatták a történéseket saját ötleteik alapján. Az előadás utáni foglalkozás megkönnyítette számukra a feldolgozást, illetve lehetőséget kaptak saját véleményük kifejezésére is."

Tóth Judit 

"Az előadás végig lekötötte az egész csoportot, és passzív nézőkből aktív befogadóvá váltak a diákjaink. Tanárként nagy öröm volt látni, ahogyan bátran megnyíltak az előadást követő foglalkozás alatt, kifejtették véleményüket, és kreatívan beszálltak a közös játékba. Biztos vagyok benne, hogy az előadás és a drámapedagógiai foglalkozás segíthet a gyerekeknek rálátni saját családjuk hasonló helyzeteire, és kapaszkodót adhat a problémák, sérelmek feldolgozásához."

Iván Ágnes 

"Igazán élvezetes volt, ráadásul a saját családi hátterem miatt jobban meg tudtam érteni/átérezni a darabbizonyos részeit a hasonlóság miatt. A két színész váltakozása is igen izgalmas, tekintve, hogy egy-egy jelenetváltás után el kell gondolkoznia az embernek, ki kicsoda. Ám ez igen könnyű, köszönhetően a két színész jó játékának. Tehát összefoglalva: nagyon jó volt."

Diák 

"A legviccesebb volt benne, hogy bekapcsolták a lemezjátszót és a tánc az volt a vicces benne. És a liszt az nagyon ötletes volt, hogy az volt a rossz."

Márió 

"Köszönjük előadásukat, számomra érthető, aktuális és minőségi előadást láthattam!"

V. Attila 

„Nekem hihetetlenül csodás élmény volt ilyen közelről végignézni az előadást. Az, hogy bevontak minket is még közvetlenebbé és élvezhetőbbé tette az előadást. Számomra érdekes volt, hogy két személy rengeteg karaktert alakított. Eszméletlenül élethű volt, teljesen átjött az üzenete a darabnak. Az utána lévő program is tetszett, hogy mi találhattuk ki a történet végét, illetve mindenki hozzáadhatta a saját gondolatát. Összességében én nagyon élveztem, örülök, hogy részt vehettem ezen a programon.”

P. Zita 

"Nagyon tetszett az előadás! Teljesen úgy adták elő, hogy mi is át tudtuk érezni ezt az egészet! Remek, hangulatos, érzelmes előadás volt! Családromboló és egyben családépítő jeleneteket is láthattunk, amik tanulságosak is voltak! Le a kalappal! "

9. osztályos tanuló 

"Az elején féltem, hogy kicsit színjátszó szakkör jellegű lesz. De erről szó sem volt. Nagyon színvonalas előadás volt. Az egész nagyon elgondolkodtató volt."

11. osztályos tanuló 

A MEGMENTŐ

"Gondolkodtató, elgondolkodtató előadás. Visszük, visszük-e a gyermekkorban kapott örömöket, sebeket!? Tudunk-e akár nő, akár - férfi harmonikus házastársi, családi, szülői kapcsolatot kialakítani, az egyre inkább zaklatott XXI. század hétköznapjaiban. Ez a nagy kérdés?"

 

 

 

Pataki Kata  

"Megdöbbenően professzionális volt az egész, látszott, hogy teljesen átéltétek a szerepet. Magam is amatőr színjátszó voltam, hidd el, jó szemem van az ilyesmihez."

 

Torma Albert 

"Láttam az előadást tegnap. Komoly színészi munka. Pillanatok alatt váltanak igazi beleéléssel, hiteles megformálással. Elgondolkodtató darab, nekem gyomorba hatoló volt, mindamellett emészthető. Humora is van. Ajánlom."

 

Singer Johanna  

"A cselekmény a mából kiragadott idődarabkában játszódik, de gyökerei, indítékai, érzelmei a régmúltból valók. Tettszett a darab. Nana és Malvin mikrokozmosza arra inspirál, hogy megértőbb és elfogadóbb legyek másokhoz, hiszen nem tudhatom, hogy kinek mi nyomja a lelkét."

 

Ligeti György  

KIÁLLOK ÉRTED

"A Kiállok érted nagyon tartalmas program volt számunkra. A darab témája és története annyira nyomasztó, az előadás pedig annyira sokkoló, hogy a szünetben egy kicsit megijedtem, mert a gyerekek nem is nagyon tudtak hirtelen véleményt mondani róla. Az előadás után a foglalkozás viszont nagyon ügyesen feloldotta a gyerekekben levő feszültséget, a közös gondolkodás segített megérteni számos dolgot. A történet interaktív befejezése  pedig lehetővé tette, hogy a gyerekek maguk is részesei legyenek a történet lezárásának, és hogy végül azzal a pozitív érzéssel jöhessünk el, hogy a legreménytelenebbnek tűnő helyzetből is lehet valamilyen kiút."

Kórodi Ildikó 

"A gyermekotthon nevelőjeként izgalommal és félelemmel is vártam az előadást, tekintve, hogy nehéz témákat dolgoz fel és vajon melyik gyermeknek hoz fel megdolgozatlan és lezáratlan élményeket. Azt tapasztaltam, hogy az előadás mindenkit megérintett, amikor körülnéztem, minden gyermekünk érzelmi bevonódását érzékeltem, amelyet a lezáráskor tapasztalt döbbent csönd is mutatott. .... A feldolgozó csoport után folytattuk a kollégákkal a beszélgetést az előadásról és bár az élményszintű beszámolókon túl nem mentek mélyebb, sajátélményű megosztásokba a gyermekek, egyértelműen érezhető volt a megérintődésük. Alternatív jövőképükben, a színdarab által felvázolt események - elmondásuk szerint- nem szerepelnek, a mindennapokban mégis erősen megjelenik annak veszélye, így a témával való foglalkozást mind nevelői, mind pszichológusi kapcsolatokban tovább folytatjuk."

Kovács László 

"Mikor tettünk meg mindent a fiatalért?”… Ezek olyan kérdések, amelyekről fontos a közös előregondolkodás, mert ahogyan a darab is mutatta, jöhet olyan helyzet, amelyben majd csak percek állnak rendelkezésünkre, hogy hassunk, és jobb belátásra bírjunk. Különösen értékessé teszi számunkra a foglalkozáson összegyűjtött érveket, hogy maguk a fiatalok adták az ötleteket hozzá, hiszen ki tudná legjobban, mivel lehet meggyőzni őket, ha nem ők maguk? Szívből remélem, hogy az Önök rendkívül hiteles, megrázó előadása, és az azt követő feldolgozó foglalkozás során sok gyerekben megszületett és elraktározódott valamilyen felismerés a hasonló helyzetek veszélyeivel kapcsolatban, elültetve bennük az óvatosság magját, ami egyszer majd szükség esetén, hasonló helyzetben működésbe léphet. És talán azt is lehetővé teszi, hogy a fiatal állami gondozott lányok és fiúk ne megtiport gyermeki vágyaik beteljesülésének kulcsát lássák a nekik felkínált „lehetőségben”, hanem a veszélyforrást és a mögötte álló manipulatív, embertelen számítást, és képesek legyenek azt kimondani, hogy Nem."

Kollár Fanni 

"A darab jól "ismeri" azt a szociokulturális hátteret, miliőártalmakat, ahonnan ezek az egyéni és közösségi drámák indulnak, ahol keletkeznek. Az alkotók jártassága a megjelenített szubkultúrákban a szereplők hiteles közvetítése által teljes mértékben igazolódott, "átjött"…Döbbenet volt látni a reakciókat, az arcok változását, a szemek párásodását, a kényelmetlen feszengést egy- egy fiatalnál, akikről tudom, számukra az eljátszott szerepek, sorsok - a sorsuk, vagy szeretteik sorsa."

Vass Marcsi 

"Volt néhány jelenet, ahol ki akartam menni, mert annyira a hatása alá kerültem, hogy legszívesebben közbeléptem volna. Nem túl szociálisan. :)"

Kerepesi Krisztina 

"Számomra a darab nagyon felkavaró volt. Szerintem ez a történet bármelyikünkkel megtörténhetett volna, sőt több olyan korú és lány ismerősöm is van, aki ugyanezt átélte, vagy benne volt ugyanebben a helyzetben. Jó volt hallani, hogy van segítség, ha ilyen helyzetbe kerülnénk. Nagyon életszerű volt a vonaton a kalauz megnyilvánulása a jegyek ellenőrzésénél. Rossz volt hallani, hogy milyen előítélettel rendelkezik az állami gondozottakkal és a roma származásúakkal szemben."

B. M. Clemence 

"Lelkileg nagyon megérintette a történet, felkavarta. Marlenka élete néhány ismerőse révén ismerős neki. Beleégett az agyamba az a jelenet, -mondja- mikor Marlenkát a nevelőapja megerőszakolja. Sunnynak üzenné, hogy ne higgyen vakon a barátaiban."

K. Bianka 

"Szerintem nagyon élethű volt az előadás. Sok embert ismerek, akikkel ez a történet valójában igazából is megtörtént. Egyébként tetszett az előadás, tetszett benne, amit énekeltek. Egyedül csak Mario szerepe nem tetszett, mert rossz ember volt."

V.  

"- Megrázó volt.
- Nem szeretnék ilyen helyzetbe kerülni.
- Olyat is megtudtam, amit nem tudtam eddig.
- Megtudtam, hogy hogy lehet segítséget kérni."

M. E. 

"Beszéltünk az előadás témájáról a csoportban, hogy tudjuk, miről is lesz szó. Kicsit duzzogva indultam el, mert azt gondoltam, megint valami kötelező program…Még én is meglepődtem, hogy egyre jobban érdekelt az egész téma. Valóságos helyzeteket láttunk, amiket filmből is, meg máshonnan is ismerek. Azt vettem észre, hogy van véleményem, először magamban, aztán ki is mertem mondani. A körülöttem élő, vagy a csoportban lakó lányok viselkedése, szavai, stílusa jött elő. Jó volt, élethű volt az egész."

Viktor 

A HETEDIK ÉGIG

"Legutóbb egy újszerű, diákjaink számára még nem megszokott programmal leptek meg minket, egy olyan drámapedagógiai foglalkozással, melynek keretében fontos társadalmi problémákat feszegetnek, és a színházi élmény drámaian megrázó jeleneteivel teszi ezt még hitelesebbé, a gyermeket az érzelemvilágán keresztül teszi érzékennyé a tanulság és a mondanivaló befogadására. Külön érdekessége a foglalkozásnak, hogy egy-egy jelenetet követően a tanulóknak lehetőségük van kisebb csoportokban megbeszélni, feldolgozni a látottakat és hallottakat, és mélyen elgondolkodni."

Szalai Zoltánné 

"A gyerekekhez közelálló téma magával ragadta a nézőket, majd az előadás befejezéséhez a gyerekekből alakult csoportok szerkesztettek záró felvonást, melyet elő is adtak egymásnak és a színészeknek. A csoport és az iskola között több éves kapcsolat alakult ki, hiszen az általuk feldolgozott témák, nagyon közel állnak az iskola pedagógiai hitvallásához, az elfogadáshoz, a befogadáshoz, a közösségformáló tevékenykedtetéshez, a csoportmunka során elért közös sikerekhez, az egymás segítéséhez."

Pedagógus 

"Nagyon jónak találtam, mert többet bízott a fantáziára, mint a ma “kedvelt” művek. Érthető volt a nyelvezete, úgy hogy megmaradt az igényes nyelvhasználat. Figyelmüket lekötötte, érdeklődők voltak, nagyon jónak tartom. Nem hasonítható más programokhoz, egyedi volt és figyelmet felkeltő és megtartó. A saját élettörténetüket adták elő. Az interaktív csoportmunka izgalmas volt, a különböző végkifejletek miatt. Más, hasonló jellegű foglalkozáson szívesen részt vennének a gyerekek. A legtöbb tanulónak minden részlet tetszett, egy-két diák találta unalmasnak. A saját életükre, gondjaikra ismertek."

Pedagógus 

"Külön érdekessége a foglalkozásnak, hogy egy-egy jelenetet követően a tanulóknak lehetőségük van kisebb csoportokban megbeszélni, feldolgozni a látottakat és hallottakat, és mélyen elgondolkodni. A foglalkozás a történetet az otthon kérdéskörével dolgozta fel: kinek mit jelent az otthon, mi az, amit innen magával vinne, amit sohasem szeretne elfelejteni…"

Szalai Zoltánné 

"A gyerekek izgatottsága mindvégig nyomon követhető volt. Az eleinte zárkózottak az előadás közepére kezdtek megnyílni. A kezdeti poénos befogadás a nyitások után kezdett elmélyülni a gyerekekben és átalakult a „lélek-be-fogadó” színház alapvető céljának eléréséhez: „a velem is megtörténhet”, „én is ilyen vagyok” élmény kialakulásához, ami ezeknél a gyerekeknél igen nagy dolog. A magam részéről csak gratulálni tudok az előadáshoz. Hetente kellene ilyen!"

Horváth Sándor 

"Az tetszett a legjobban, hogy kipróbálhattam magam színészként. "

István 

"Az a rész tetszett a legjobban, amikor tőlünk függött a folytatás."

Ahmed 

"Nagyon élveztem. Jó volt maga a történet. Nagyon jól eljátszották. Jó, hogy beleraktak csoportos feladatokat. Egyszerre volt izgalmas, érdekes, komoly, megrázó és vicces. Külön tetszett az, hogy mi fejezhettük be a történetet. Én nagyon élveztem személy szerint. Jó volt a tanulsága, nem lenne jó senkinek, ha nem találkozna az édesanyjával, és elfelejtené egykori barátait."

Diák 

"Nekem az tetszett, amikor az anyával jóban voltak. Azért, mert akkor minden jó volt. De, amikor összevesztek és az anya nem válaszolt a leveleire, az rossz volt."

V. Anett 

"Tetszett az egész és feldobta a hangulatomat és azóta várok egy másik ilyen jó játékra. És a barátommal azóta nevetünk rajta, a mókán és jó pofákat vágtak. Köszönjük a műsort."

Sz. Erik 

"A szereplők humorossága és hogy csoport munkában kellett dolgozni, ezek tetszettek a legjobban. Amikor a saját gondolataink szerint kellett berendezni a szobát és levelet kellett írni Bibinek. Meg borítékba kellett írni azt, amit meg szeretnénk jegyezni akár 20 év múlva is. Vicces volt és elgondolkodtató. Jó volt, és jó lenne, ha többször lenne ilyen és mindig más-más előadások lennének. Szívesen vennék még részt ilyen előadásokon."

F. Gréta 

ABLAK

"Az előadás közben, lélekben ellenkezve, elhatárolódva szemléltem a számomra idegen élethelyzetet, világot. Ez a távolságtartás lassan oldódott bennem, idegensége ellenére a színészek játéka közvetítésével kapcsolódni kezdtem a zűrös helyzetű családhoz. Érzéseim szerint hasonlóan voltak ezzel nézőtársaim is.  Az úton hazafelé és még elalvás előtt is, a látottakon spekuláltam. Mit is láttam, miért is járunk színházba, koncertre, olvasunk könyveket?"

Ligeti György 

"Az előadás utolsó jelenetének értelmezésébe-folytatásába az alkotók aktívan vonták be a 11. A osztály diákjait, akik ennek a feladatnak örömmel tettek eleget. Több kisebb csoportban beszélhették meg az előadókkal gondolataikat, felmerülő kérdéseikre keresték együtt a választ. Egy előadás során nem megszokott, hogy az utolsó jelenetet folytassák a nézők, de ez egy rendhagyó életvitel óra keretén belül megtörténhet, a csoportok tagjai bemutatták a színpadi kellékeket (ágyat, ruhaneműket, asztalt, széket...) felhasználva, hogy ők hogyan fejezték volna be a drámát. A diákok számára újszerű élményt, elgondolkodtató történetet és a tovább-gondolás lehetőségét nyújtotta az előadás. Az előadók a feldolgozás során messzemenően partnerei voltak a diákoknak, kedvességükkel és határozottságukkal segítették azt a munkafolyamatot, melynek végén talán egy kicsit sikerült azt elérni, hogy belegondoljunk abba, micsoda emberi sorsok és indítékok mozgatják a körülöttünk lévő világot."

Turáni Katalin-pedagógus 

"Bizony mondhatom, hogy rám is nagy hatással volt az előadásotok. Részesének, tehetetlen szereplőjének éreztem magam, és amikor épp ki tudtam pillanatokra vonódni, akkor meg a diákjaimat néztem, hogy ki mennyire van benne a történetben, tehát tulajdonképpen akkor is az általatok létrehozott rezgésben voltam. Jó volt átélni a foglalkozáson, hogy mennyire alkotói lettek a diákok is a levezető folyamatoknak. Milyen mértékben ki tudták magukból adni a felgyülemlett érzéseket, érzelmeket."

Dancsházy-Nagy Ágnes 

"Bár a történet brutálisan sokkoló volt - de talán így lehetett leginkább az első perctől kezdve megragadni a gyerekek figyelmét. A mai fiatalok a "terror és a horror" borzalmai között élik életüket - akár a virtuális, akár a valós világban. Az események feldolgozása arra mutatott rá, hogy a legreménytelenebb élethelyzetből is van kiút. Nagyon fontosnak tartom, hogy a beszélgetések során számba vették a segítségkérés lehetséges módozatait is. A foglalkozás vezetői nagy empátiakészségről és magas fokú pedagógiai-pszichológiai érzékről tettek tanúbizonyságot. Sok ilyen programot szeretnék még a tanítványaimnak. Köszönet érte!"

Varga Ágota 

"Az előadás drámai erejével, fordulatos történéseivel maximálisan bevonja a középiskolás korosztályt. A történet erős, kamaszokat nagyon megérintő kérdésfeltevései pedig egy nagyon ígéretes feldolgozó foglalkozást tudnak generálni. A darab színészei a tanárok és diákok számára rendkívül kielégítő, jó hangulatú foglalkozást tartottak, ami nagyon jó levezetése volt a darab által feldobott már-már túlzottan magasnak tűnő labdáknak. A feldolgozó foglalkozáson a diákok aktivitása igazolja a megdöbbentően erős történet legitimitását."

Sallai Zoltán 

„Nekem nagyon tetszett és százszor is újra tudnám nézni. Ajánlom ezt a darabot annak, aki szereti a családi drámákról szóló előadásokat, a megható történeteket. Jó tapasztalatszerzés, megmutatja, hogy az ember környezete mit tud tenni életével, hogy lehet elrontani az életedet egy rossz döntéssel. Egyszóval tanulságos.”

Sz. G. Dominika 

„Előadás közben mindig más hangulatot éreztem. Volt, hogy nevettem, volt, hogy megijedtem, ugyanakkor néha szomorúságot éreztem, máskor együtt éreztem az anyukával. Néha azt éreztem, akkora feszültséget sugároz az előadás, hogy legszívesebben kimentem volna. Nagyon felkészületlenül ért ez a drámai színdarab. Ilyen helyzetben nem voltam még. Szerettem volna közbelépni a történésekbe. Meg akartam akadályozni az öngyilkosságot. Elejét vettem volna a tragédiának.”

D. Nikolett 

"Legjobban az anya szerepe tetszett, azzal tudtam leginkább azonosulni. Az anyuka kilátástalansága pontosan jellemző a mi városunkban. Ami még jobban tetszett, az a fiú optimizmusa, hogy a legrosszabb esetekben is meglátta a szépet, a gondok ellenére is teljes szívből szerette édesanyját és mindent megadott neki. A darabban továbbá az tetszett, hogy a legvégső jelenet következményeit nyitva hagyta számunkra, így mindenki saját maga dönthette el, hogy hogyan folytatódik a történet. Ehhez kapcsolódott az előadás utáni közös játék, ahol remekül éreztük magunkat."

M. Evelin 

"Igazából en mar az elején kissé furán éreztem magam, mert az a jelenet, amikor a szülők kiabáltak egymással, arra emlékeztetett, amikor anyuék veszekedtek kiskoromban mielőtt elváltak. Éreztem, hogy a drog is téma lesz az előadás kapcsán, mivel ez mostanában elég sok helyen megjelenik, ez is mélyen érintett, mivel sok olyan jó barátom van, akik éltek/élnek ezzel... Meglepetés volt számomra, hogy az anya kínálgatta a fiút, mert általában erre a fiúk szoknak rá az anya tudta nélkül. Bennem igen sokszínű érzéseket keltett az előadás (szomorúság, félelem, sajnálat...)."

K. Klaudia 

"Hihetetlenül szuper volt! A színdarabon elsírtam magam, elképesztő színészi játék volt! Az interaktív részén, még ha mi egy kicsit passzívak is voltunk, ti nagyon jól megoldottátok, és nem estetek kétségbe."

Dorki 

"Véleményem szerint az Ablak (Window) című darab úgy fejeződik be, hogy miután az ablakon kitekintve Dan azt mondogatja, hogy "A gyerekért, a gyerekért", megváltoztatja az életét, mégpedig oly módon, hogy elmegy egy árvaházba, ahonnan adoptál egy gyermeket és felneveli. Megpróbál neki olyan hátteret biztosítani, hogy ne kelljen megélnie azt, amit neki kellett, s hogy normális gyermekkora legyen. A darabban pedig az tetszett, hogy nem színházban dolgozó színészek meglepő módon olyan profizmussal és beleéléssel adták át azt az üzenetet, amit közvetíteniük kellett, hogy elképedtem. Ilyet még színházban sem láttam, olyan volt, mintha tényleg ott lettem volna. Olyan meghatározó szerepet játszott az életemben, mint ahogy két kedvenc könyvem is (Janne Teller - Semmi, Janne Teller - Minden), hogy megváltoztatta a világról alkotott képemet. Meghatározó élmény volt számomra."

K. Dávid 

"Brutális volt! "

Diák 

"Szerintem ez a darab az érzelmek hullámvölgye volt, nagyon megindító és egyben nyomasztó, mert nagyon sok hasonló helyzet történik körülöttünk. Azoknak ajánlom a darabot, akik nem ismerik az ilyen életű embereket."

N. Lilla 

"Az ablak szerintem átvitt értelemben ugyanazt a szerepet tölti be, mint egyébként. Kitekintést kaphatunk tőle a világra, jelen esetben a negatív oldalára, hiszen az édesanya kezdetektől fogva a negatívumokat, az elrettentő híreket ragadja meg, mint például a háború, vagy az édesanya a kiszúrt szemű gyerekkel. Összességében számomra egy tükör volt és utólag a darabra gondolva, tudván, hogy ez bárkivel megtörténhet, szeretnék segíteni az ilyen helyzetben lévőkön. Örülök, hogy láthattam, mert hozzám tett valamit."

Diák 

BANYAMOSODA

"A Bohócok a láthatáron csoport darabját nézhették meg alsósaink április 6-án, pénteken. Egy igazán mozgalmas, energikus történetbe csöppentünk. Először is megismertük a modern kor vívmányát: a Pucerátor 2000 nevű hiper-szuper tisztítógépet, mely egyszerre idézte meg a kissé rámenős reklámok világát, és a vásári komédiák magával ragadó hangulatát. Az előadás erénye, hogy mindvégig fenntartotta a gyermekek figyelmét, nemcsak azzal, hogy ők is részesei lehettek a történetnek, hanem a látvány, a szereplők jelmeze, a közvetlen, barátságos, humoros előadásmód is ezt szolgálta. A darab egyszerre volt modern és klasszikus. Az életet mozgató örök ellentét, a jó és a rossz harca, s végül a jó győzedelmeskedése. A gyerekek nagy élvezettel találták meg helyüket a mesék varázslatos világában, ahol minden életre kelhet, egy ing, egy kendő, s még az is kiderül, hogy a zsebükben csillagpor lapul."

Szásziné Győri Éva 

"A produkció ötvözte a színjátszás, a bábjáték és a drámajáték elemeit, épített a gyerekek képzelőerejére. “A mutatványos”, egyedi, különleges ruházatukkal, - melyen a roma kultúra motívumait is felfedezhetjük - és különleges gépezetekkel, ami elvarázsolta a gyerekeket, színvonalas produkciót nyújtottak."

Kárpáti Zoltánné 

"Érdekes, egyedi megjelenésükkel még az előadás kezdete előtt felkeltették a tanulók érdeklődését. Ruházatuk, mely különleges jelleget kölcsönzött viselőjüknek, kiváltotta a közönség tetszését. Érdekes gépezetük szintén feltűnést keltett. A figyelem az előadás alatt folyamatosan megmaradt a nézők körében. Ezt a különböző drámapedagógiai elemekkel: mimikával, gesztikulációval, hanglejtéssel, hangerő változásával sikerült megtartani. Változatos  mozgással, zörejekkel, dalokkal tették elvezetesse a műsort. A produkció alatt bevonták a nézőket is az előadás menetébe, így a gyerekek is részesei lehettek a műsornak. Komplex élmény során sok vicces elemmel is találkoztunk."

Korainé Csáfor Edit 

"Az előadás interaktív volt, a gyermekeket több alkalommal is bevonták a történetbe, így a mese részesévé és aktív alkotójává tettek őket is. A jelmezek tetszetősek, színesek voltak, a gyermekek érdeklődését azonnal felkeltették a kellékek. Külön érdekesség volt a pucerátor szerkezet, amelyet változatos formában használtak fel az alkotók. A koreográfia, a megszemélyesítések nagyon tetszetősek voltak, a szereplők karakterét a tárgyjátékkal nagyon jól be tudtak mutatni a színészek."

Téren Gizella Gyöngyi 

 

 

 

 

 

Gyöngyösi Amarilla 

ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM

"Nagyon tetszett az előadás. Jó volt, hogy a színészek tisztában voltak azzal, hogy sokak számára kínos ez a helyzet (az együttjátszás, interakció), és próbálták oldani a feszültséget. A játékok izgalmasak voltak."

G. Á. 

"Kiskosztümben, körül kívül, de meglátom a lényeget:
Múltban élve, jövőt félve nem játék az életem.
Kire gondolsz? Csak magadra? Mindig másra? Egy se jó!
Kimondható kis szavakból épül fel a léghajó.
Más szemszögből megfigyelve, jobban látszik a kép.
Bátrabban is kiálthatjuk, mikor kell, hogy hé!
Sorok közül kiérezve, egy jó szóra kiéhezve,
Szófelhőkből kiolvasod, a kritika lételem.
Felderengő értelmiség hétköznapja hogy telik?
Együtt érez. Többet gondol. Nem tesz semmit? El ne hidd!
Tizennégy év az nem kevés, hastag gyermek szív, seb, ész.
Begyűrűzött Prométheusz tüzes hittel van remény!
Hálás szívvel, köszönettel, slammel teljes a jelen.
Bohócok a Láthatáron ezt jelenti most nekem."

Mezei Orsolya 

"Tudom jól, milyen ébresztgető hatással van a diákokra egy-egy ilyen drámafoglalkozás, és azt is, hogy pedagógiai haszna rendkívül nagy. Egy olyan osztályt (a 11. D-t) választottam az Én Prométheuszra gondoltam részvételi slam színházi programotokra, akiket idén kaptam meg magyarból, és visszahúzódó, csendes csapatnak mondják őket.  Yvette és Kristóf megjelenését és drámafoglalkozását eleinte bizalmatlanul fogadták, de aki ott volt és végigjátszotta a drámajátékokat, annak megváltozott a véleménye. Kiléphettek az iskolapadból, kíváncsiak voltak a hozzászólásaikra, és újra gyerekek lehettek. A manipulálhatóság témáját ők átverésnek neveznék. A témafelvetéskor nem merték behozni a személyes, családi vagy iskolai dolgokat, az őket érintő erőszak "élményeit". A zavartalan játék azonban felszabadította őket, s habár a slam-írásban 5-6 aktív résztvevő szólt hozzá, mindenki figyelt, és láthatóan érdekelte őket a többiek véleménye."

Erős Viktória 

"Rendhagyó irodalomórának is beillettek a sorok, amiket közösen alkottak az előítéletről, a konfliktuskezelésről. De kívül ülve is érezhető volt egy-egy nagyobb etap végén a nagy csend, ahol kicsit megállva, elhűlve, vagy épp értetlenül egymásra nézve megtörténtek a felismerések. Számomra nehéz volt a körön kívül, passzív szemlélődőként részt venni, de így figyelhettem a diákok nonverbális kommunikációját, egymáshoz való viszonyát és tudatosíthattam, egy-egy témafelvetés mekkora hatást tehet, mekkora felelőssége van egy tanárnak."

Hervoly Vanda 

"Én az előadást nagyon értékesnek és kiemelten fontosnak tartom, mert olyan témákat vet fel, amelyek a magyar társadalmat és ezen keresztül a fiatalok életét nagyon közelről érintik, nemcsak az életkori sajátosságok miatt, hanem a manipuláció mindennapi jelenléte és a felelősségvállalás nyilvános, sokszor politikai elutasítása miatt is. Számomra lenyűgöző volt, hogy milyen könnyedén manipulált minket az előadás, és az is, hogy egyik gyerek sem vállalta, hogy támogassa az igazgatónőt, pedig utólag kiderült, hogy voltak a csoportban, akik egyetértettek vele. Ennek kapcsán a társas nyomás jelenségéről is beszélgettünk. Fontosnak tartanám, hogy az előadást minden gimnazista nézze meg, hiszen a mi felelősségünk, hogy ezek a most alakuló fiatalok reflektáljanak arra, hogy hol állnak a felelősség felvállalásának fejlődésében, mi az, ami a szüleik felelőssége, és mi az, ami az övéké...Ezek körbejárására kitűnő apropó volt ez a darab."

Berényi Márta 

"Engem nagyon megrémített az, amiket írtunk. A sok csúnyabeszéd, a fenyegetések és az, hogy csak röhögtünk, amikor ezt a sok rosszat leírtuk. Kritikám nincs, csak gratulálni tudok a jó előadáshoz. Amellett, hogy egy kicsit megrémültem néhány dologtól, nagyon tetszett az egész. Az, hogy mi is szerepeltünk benne, az nagyon jó volt és a két előadó is."

H. Gréta 

Igen, tetszett a drámaprogram, csak én még itthon is alig merek megszólalni, nemhogy így, és ezért fura volt. Viszont tetszett, hogy sokszor teljesen elvesztettem a fonalat, de mégis a végére összeállt, hogy most akkor mi is van. Teljesen jó volt az egész, mert én is ilyen kesze-kusza ember vagyok."

Diák 

“Érdekes, elgondolkodtató előadásban volt részünk. Nagyon tetszett, mert olyan emberekkel is volt lehetőségünk találkozni vagy beszélni, akikkel amúgy nem beszélünk akaratlanul vagy akaratlagosan is akár.”

T.K. Diák 

„Számomra a kövesgyűrű keletkezésének a története volt a legelgondolkodtatóbb: egy tárgy, ami egyrészt az emberi sebezhetőséget, az esendőséget, másrészt az isteni erőt szimbolizálja, amely minden emberben megtalálható, csak tudni kell felszínre hozni. Köszönöm az inspirációt!”

Orsi, H. Annabella 

„Nagyon tetszett az előadás, szuper a slam poetry-stílus. Laza, szókimondó és fiatalos. A két főszereplő nagyon jól szerepelt, teljesen beleélték magukat a szerepbe, és természetesen viselkedtek. A játékok azért tetszettek, mert így olyan gyerekekkel is beszéltem, akikkel amúgy nem, és igazából ők is nagyon aranyosak.”

Adrián 

„Milyen a jó előadás? Hat rám! Egész úton hazafelé azon gondolkodám...Asszociációkat indít el bennem, elgondolkodtat. Tényleg ilyen befolyásolható lennék? Kifelé jövet ilyeneket mondanak a társaim is. Ilyenkor születik meg a csoda, a katarzis, amikor együtt létezik a néző és a színész. Hétfőn is megszületett ez a csoda. A Bohócok a láthatáron interaktív előadását láthattuk, élhettük át. Volt itt slam poetry, erőszak, Nietzsche és életmód-tanácsadás. Amit leginkább kiemelnék, az az interaktivitás: még a legcsendesebb és legfélénkebb diákok is felszabadultak és játszottak. Ezt nevezem én sikernek: szórakoztat, tanít és részévé tesz.”

H. Annabella 

"Az egész előadás nagyon tetszett, főleg, hogy interaktív volt és a konfliktus résztvevői voltunk. Pozitív élmény volt, hogy saját magunknak mondtunk ellent többször is az előadás során. Egy emlékeztetőt kaptunk a szavak erejéről, és hogy néhány szóval mire vagyunk képesek."

Diák 

ÉN, TE, MI

Klassz ez a műfaj, remek és mindenkit érintő téma. Érzékenyít, elgondolkodtat, megnevettet. Jó, hogy nem volt kötelező a részvétel, de mégis mindenki hozzáadott valamit ha mást nem, az elején a szót, ami eszébe jutott. Érdemes ilyen jellegű előadásokat tartani, nagyon köszönöm az élményt. További sikereket, jó munkát, ötletelést.”

 

 

Vera 

Elgondolkodtató, vicces és jókor jött!”

 

 

 

 

Néző 

Látni saját magad másban egyszerre megnyugtató és felkavaró érzés. És mivel sikerült ezt kiváltani, így az előadás már elérte célját.” 

Kocsis Attila, Vinnai Dalma  

Köszönjük az együtt-érzést, együtt-gondolkodást, ebben  a csodás rendhagyó színházi előadásban! Úgy éreztük magunkat, mintha egy baráti társasághoz érkeztünk volna. Köszönjük a foglalkoztatást!”

Vágó Piros  

„Nagyon jól éreztem magam, tetszett, és megindító is tudott lenni, miközben nevettünk is.”

Vági Zsuzsa 

„Imádtam a szereplőket, es a „műsorvezető” „tárlatvezető” hölgy, zseniális! Azért, mert ő tényleg ez a fazon!”

Néző 

„Ez egy nagyon jópofa módszer arra, hogy hogy idegen emberek fontos témában meg merjenek szólalni, és beszélgetni egymással, plusz közbe-közbe szórakozni is.”

Bojti Borbála 

„Fantasztikus emberi környezet. Kedves emberek, egyedi közösség, sok dolog kis térben, ami már innen kilépve hiányzik. Köszönöm, hogy itt lehettem:)”

Kisvirág Betti 

"Talán a "közösségi színház" a megfelelő kifejezés a ma esti eseményre, amely élő, interaktív, közvetlen (intim hangulatú) közös játék volt, ahol a néző, a játékmester és a színészek együtt keresték a válaszokat a párkapcsolatok életből ellesett fonákságaira. Van belőlük bőven!
Számomra nagyszerű élmény volt a testközelből látható remek játék, a jelenlévő vendégek komoly igyekezete a felmerült helyzetek megoldására, jelenetek és festmények értelmezésére."

Ligeti György 

"A nézők érezhetően hamar feloldódnak - nagy szerepe van ebben a színészek remek, közvetlen humorának - s hamarosan azon kapjuk magunkat, hogy párkapcsolati kérdésekről vitatkozunk, személyes élményeket, véleményeket osztunk meg vadidegenekkel, mintha egy ismerős ismerősének az unokatesójának a házibulijába tévedtünk volna."

Manyasz Erika