SAJTÓ
(RÉGEBBI SAJTÓMEGJELENÉSEKÉRT GÖRGESS LEJJEBB)
A TÁRSULATRÓL
KENYÉRTÖRÉS
TESTKÖZELBEN SZEMÉLYESEN
KETRECHARC
KIÁLLOK MAGAMÉRT
MIT ÉR, HA?
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM
HAGYATÉK
A MEGMENTŐ
ÉN, TE, MI
MIANYÁNK
KIÁLLOK ÉRTED
ABLAK
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM
BANYAMOSODA
Boldogságunk madara
MEGJELENÉS: 2024.02.06. – HVGbővebben>>
MEGJELENÉS: 2024.02.09. – ATV, Start
bővebben>>
MEGJELENÉS: 2024.02.07. – RTL, Fókuszbővebben>>
MEGJELENÉS: 2024.02.05. – Színház Online
bővebben>>
bővebben>>
bővebben>>
“Az előadás a nehéz téma ellenére, még felnőtt fejjel nézve is kifejezetten humoros, amit a szereplők karakterisztikus ábrázolása, és három prózaian egyszerű, mégis csodálatosan sokoldalú színpadi kellék garantál: egy sodrófa, egy vasedény és egy darab kelt tészta. Ki gondolta volna például, hogy a kelt tészta kiválóan alkalmas a görög–perzsa konfliktus elmagyarázására?” bővebben>>
bővebben>>
bővebben>>
49:25-től 2022.11.10 – klubrádió
bővebben>>
bővebben>>
“Tanulságos interaktív előadást kínál
a Láthatáron Csoport a Jurányiban. A háborúban
játszódó Kenyértörést Fábián Péter írta és ő is vitte színre.”” bővebben>>
“„…Mit kérjünk előbb az Istentől, emberek? / Kíméld meg a háborútól Testvérünket, / Vagy add meg nekünk mindennapi kenyerünket?…”” bővebben>>
“„…Mit kérjünk előbb az Istentől, emberek? / Kíméld meg a háborútól Testvérünket, / Vagy add meg nekünk mindennapi kenyerünket?…”” bővebben>>
“Mintha vége lenne az előadásnak, tapsolnánk, ám szólítanak az alkotók, hogy foglaljunk helyet a színpad egyik vagy másik szélénél attól függően, szerintünk bűnös vagy ártatlan az ókori görög hősnő. De nemcsak térfelet választunk, meg is kell védenünk az álláspontunkat. A két csoport, szokatlan módon sok mindenben egyetért, megérti egymást. Érvényes vita bontakozik ki.” bővebben>>
“„…Az előadás, címével ellentétben, nem viszi kenyértörésre a darab tétjét. Fábián rendezése nem sugall semmit se a mostani, se az akkori háborús viszonnyal kapcsolatban. Nem tör pálcát a szolidaritás, a „nem akarok belefolyni” érzés vagy az azonnali részvétel felett. Vizsgál, elemez, gondolkodik és gondolkodtat.”” bővebben>>
Mi a helyes döntés, ha a szolidaritás erkölcsi parancsa ellentétbe kerül a túlélés parancsával? Hol van az a pillanat, amikor már nem helyes csendben maradni, és hol van az a pillanat, amikor még csendben kell maradni? bővebben>>
bővebben>>
2020.02.21 ATV: A Start Plusz vendégei Feuer Yvette, színész és Szivák-Tóth Viktor, rendező.“Az iskolai zaklatás témájával foglalkozik a Láthatáron csoport legújabb előadása” bővebben>>
2020.02.19 Klub Rádió: Az ötös. Szivákh-Tóth Viktorral beszélget Lang Györgyi és Falusi Mariann. bővebben>>
Az interjú Yvette Feuer-el visszahallgatható az alábbi linken 73 perc 03-tól bővebben>>
“A Láthatáron Csoport darabja egy újabb lépés ahhoz, hogy eggyel kevesebb tabu legyen köztünk és a közbeszédben, és ezáltal kevesebb okozott és/vagy kapott traumát kelljen hagyatékul hagyni a következő generációra.”
ha az egyik mást akar, mint a másik? Ha más a ritmusuk? Ha más dolgok fontosak számukra, mást gondolnak a gyermeknevelésrôl, és mást arról, hogy hogyan és kivel töltsék a vasárnapot? Mennyire kell megfelelni egymásnak? Mi változik az évek során? Össze lehet-e valaha hangolódni? – Az interaktív elô – adás során ilyen és hasonló kérdésekre kaphatunk választ.” bővebben >>
bővebben>>
MEGJELENÉS: Belügyi Szemle – A belügyminisztérium szakmai, tudományos folyóirata bővebben>>
TOVÁBBI SAJTÓMEGJELENÉSEK
2020-AS ÉVAD
2019-ES ÉVAD
2018-AS ÉVAD
2017-ES ÉVAD
2016-OS ÉVAD
2015-OS ÉVAD
Tíz évvel ezelőtt, akkor még Bohócok a Láthatáron néven hozta létre sok év amerikai kint-lét, színházi tapasztalat és munka után független társulatát. Egyedi volt az akkori színházi, közösségi szcénában. A kezdeti évek gyerekeknek készült „bohóc-előadások” voltak. Több volt, mint egy hagyományos előadás, közösségépítés, vitaszínház, önismereti játék. Majd készültek az iskolásoknak szóló érzékeny és tabu témát bemutató drámapedagógiai előadások. bővebben>>
A TÁRSULATRÓL – Jászay Tamás, szkene.hu, 2020.06.28.
“Feuer Yvette közel másfél évtizedet töltött a Szkéné Színházban: az Arvisura az alapélmény, de a Női Vonal, a Krétakör és a még „függetlenebb” produkciók is fontos élmények számára.” bővebben>>
A TÁRSULATRÓL – Jónás Ágnes, kortarsonline.hu, 2020.03.31.
“Azért megyünk, mert hiszünk abban, hogy hasznos, amit csinálunk. Persze, hogy megérintenek az emberek és a helyzet. Sokszor az ad ötleteket, amit látok: megjelenik egy probléma, például szembesülök a fiatalkori prostitúció témájával, amire, azt érzem, reagálnom kell.” bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – Az iskolai zaklatás nem csupán a zaklató és az áldozat között történik 2020.09.14. hvg.hu bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – Tény-kérdés 2020.03.19. katolikusradio.hu bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – 2020.03.18. Balla Ferenc – Magyar Katolikus Rádió
“A “Láthatáron Csoport” érdekes, de inkább fontos kísérletbe fogott a Pitbull Kamilla Gimnázium című előadásával, a darab középpontjában a középiskolai zaklatás áll. Balla Ferenc összeállítása.” bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – 2020.03.03. Fiala Borcsa wmn.hu, kritika
“És onnantól nem ülhetünk némán, ölbe tett kézzel – ezt bizonyítja a Láthatáron Csoport legújabb produkciója, amivel ezúttal a középiskolásokat célozták meg, bár én időnként úgy éreztem, a komplett országra is ráférne az érzékenyítés.” bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – 2020.02.21 ATV: A Start Plusz vendégei Feuer Yvette, színész és Szivák-Tóth Viktor, rendező.
“Az iskolai zaklatás témájával foglalkozik a Láthatáron csoport legújabb előadása” bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – 2020.02.19 Klub Rádió: Az ötös. Szivákh-Tóth Viktorral beszélget Lang Györgyi és Falusi Mariann. bővebben>>
“Év elején új diák érkezik a Szent Kamilla Gimnáziumba. Eleinte nem sok vizet zavar, szinte észrevétlenül próbál az új iskola és az ismeretlen, furcsa kasztrendszerek szerint működő közösség kihívásainak megfelelni.” bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – 2020.02.25. Kultúr Márta szinhaz.org, Interjú Szivák-Tóth Viktorral
Pitbull Kamilla Gimnázium címmel mutat be új, középiskolásoknak szóló színházi nevelési előadást az iskolai zaklatásról a Láthatáron Csoport. Szivák-Tóth Viktor rendező és „misszió alapú alkotó” mesélt a munkafolyamatról és más munkáiról.” bővebben>>
PITBULL KAMILLA GIMNÁZIUM – 2020.02.21. Hompola Krisztina – Népszava print
“Osztálytársai gúnyolódásainak állandó célpontjává vált. Csúfolták az egyetlent is, aki szóba állt vele. Utóbbi egyre gyakrabban akart iskola helyett otthon maradni, és miután szégyellte gyávaságát, családja értetlenül figyelte kínlódását. ” bővebben>>
2020.05.24. MIT ÉR, HA? – Ónódy-Molnár Dóra – Nők Lapja bővebben>>
A MEGMENTŐ – Bartha Csaba, Temesvári Rádió, 2020. 02. 04. bővebben>>
“Február 5-én, szerdán 19 órától A megmentő című előadásával a marosvásárhelyi Ariel Stúdióban vendégszerepel a budapesti Láthatáron Csoport. A darab szerzője, Kincses Réka marosvásárhelyi származású, Berlinben élő író-rendező.” bővebben>>
“Érdekesnek ígérkező vendégelőadásnak ad otthont a marosvásárhelyi Ariel Ifjúsági és Gyermekszínház: február 5-én 19 órától a Nyomda utca 4. szám alatti színházban vendégszerepel a budapesti Láthatáron Csoport felnőttelőadása. A megmentő című produkciónak van vásárhelyi vonatkozása is – a darab szerzője a marosvásárhelyi származású, Berlinben élő Kincses Réka író, rendező, akit többek között a Balkán bajnok című dokumentumfilm alkotójaként ismerhet a nagyközönség.” bővebben>>
HAGYATÉK – Hagyaték ajánló 2020.08. bővebben>>
HAGYATÉK – Ajánló THEALTER 2020.08.08 szegedturism.hu bővebben>>
HAGYATÉK – Ajánló Hagyaték 2020.08. kult18.hu bővebben>>
HAGYATÉK – Mérgező szülök 2020.08. bővebben>>
HAGYATÉK – A tabuk csonkig érnek 2020.08.18. revizor.hu bővebben>>
Kultúrpart podcast Feuer Yvette-tel, Kalmár András általános interjúra a Trend FM-en: „(A Láthatáron Csoport) egy független színház, ami sok mindent jelent. Ezen belül pedig egy olyan színház, ami-én úgy érzem-, hogy nagyon fontos és olykor nagyon súlyos társadalmi kérdésekkel foglalkozik, és azt gondolja, hogy a művészet társadalmi szerepvállalása nagyon fontos. Majdhogynem a leglényege a művészetnek.” bővebben>>
A TÁRSULATRÓL – Kling József, Magyar Narancs 2019/39., 2019.09.26.
Kling József: Egy színházi társulat, amelyik semmit nem seper a szőnyeg alá „A Láthatáron valójában óriási reflektor, amelynek fénynyalábja olyan társadalmi problémákra világít rá (családon belüli erőszak és elhallgatások, prostitúció, drog, mélyszegénység, diszfunkcionális család), amelyeket szokás a szőnyeg alá söpörni. Feuer színháza nem a budapesti értelmiség elitizmusát szolgálja ki. Az övé a tett színháza. A kamaszoknak szóló színházi nevelési előadások lényege az interaktivitás, illetve az előadások utáni foglalkozásokon a történtek átbeszélése, feldolgozása. A felnőtteket megcélzó színházi produkciókban a néző szintén nem passzív kukkoló, hanem aktív résztvevő, aki jelenlétével és hozzászólásával alakítja a játékot, vagy az előadás után adódik lehetősége elmondani saját meglátásait.” bővebben>>
“Az én életemben a véletlennek hatalmas szerepe van. Erősen figyelek, mi jön szembe velem, és arra reagálok. Néha magam is utánamegyek egy-egy dolognak, de csak röviden. Ha nem működik, elengedem. Ezért valahogy minden projektem személyes szívügy. ” bővebben >>
„Arról beszélgetünk, mi késztet valakit (például őt) a jóra? melyik szerve hiányzik, akiből a jóérzés és az emberség hiányzik? baj-e, ha valaki nem rossz, de nem cselekszi a jót?” bővebben >>
“Különös története van az ennek az előadásnak, mert az elején csak annyit tudtunk, hogy két testvér életét szeretnénk kutatni. Egy hétre kivonultunk a szlovéniai Alpokba tréningezni, improvizálni, keresni a megfelelő jeleneteket, hogy aztán egy történetbe helyezzük az egész anyagot. Amit most láthatnak a nézők, az teljesen eltérő sztori, de az improvizációs módszer ilyen.” bővebben >>
Kiss Bea kérdezi a Láthatáron Csoport alapítóját Feuer Yvette-tet a Kossuth Rádió Jó napot Magyarország című műsorban. 16.52-nél kezdődik a beszélgetés. bővebben >>
A MEGMENTŐ, TESTVÉRDRÁMA AZ OFF-ON – Ajánló
“A független társulatok, színházi műhelyek, alkotócsoportok mustrájára A megmentő című előadásával nevezett be a Láthatáron Csoport, amelyet április 26-án 12.00-kor láthat a közönség az RS9 Pincében (Bp. VII., Rumbach S. u. 9.).” bővebben >>
A MEGMENTŐ, LÁNYOK AZ ÉRZELMEK DZSUNGELÉBEN – Ajánló
“A Láthatáron Csoport célja, hogy művészeti és színházpedagógiai tevékenységükkel hozzájáruljanak társadalmunk szolidárisabbá és toleránsabbá tételéhez, hogy felszabadult, elmélyült, gondolatébresztő és szemléletformáló párbeszédet folytassanak olyan témakörökben, amelyeket sokszor tabuként, bizonyos rétegek problémájaként vagy családi magánügyként kezel a társadalom..” bővebben >>
HAGYATÉK – Magyar Narancs, Rádai Andrea – kritika, 2019.11.28.
“Úgy képzelem, ez az anyag folyamatosan piszkálta, izgatta, nyugtalanította, a döbbenet fogva tartotta Feuer Yvette-et, aki végül „beadta derekát”, és alkotótársai segítségével nekilátott, hogy kitalálja, hogyan lehet színházat csinálni belőle.” bővebben>>
HAGYATÉK – Herczog Noémi, Élet ÉS Irodalom LXIII. évfolyam, 50. szám, 2019. 12.13.
“Azok számára, akik a gyerekvállalásra Alice Miller könyveivel edzették magukat, a szintén terapeuta Martin Miller tárgyilagos stílusban megírt, demitizáló vallomása bálványdöntéssel ér fel. De az életrajzi dokumentumok nemcsak bulvárolvasatot kínálnak, hanem egy parabolát is: a gyereknevelés társadalmi szintű tévutait egy személyes történetben.” bővebben>>
HAGYATÉK – Varga Kinga, prae.hu, 2019. 12. 06.
“Megrázó, az erős érzelmek miatt katartikus a hatás.” bővebben>>
HAGYATÉK – Fábián Emese, wmn.hu, 2019.11.26.
„Az előadásban megismerhetjük mindkét karakter nézőpontját és mindkét attitűdöt. Mondanám, hogy kiválaszthatjuk, hogy melyikkel azonosulunk, melyikre rezonálunk inkább, ám – mint az előadás után kiderült, amikor többen ütköztettük a nézőpontjainkat – ez korántsem tudatos választás. Az, hogy valaki Alice-el vagy Martinnal érez együtt, (vagy mindkettejükkel, esetleg egyikkel sem) szinte teljes egészében a személyes élményektől és élethelyzettől függ.” „A darab során anya és fia kapcsolata az életrajz nagyobb csomópontjainak mentén, a hétköznapoktól elemelten bomlik ki. Az előadás minimalista módon, szinte csak a színészek jelenlétére támaszkodik: nincsenek díszletek, a bemutató alkalmával csak a HPS KultSzalon nagyszobája, a néhai nagypolgári lakás adott keretet a narratívának. Talajtalan világban, szinte fogódzók nélküli szellemi térben mozgunk, melyen az ellentétekből adódó feszültség uralkodik.” bővebben>>
HAGYATÉK – Elefánti Emma, f21.hu, 2019.11.15.
„Az üresség több értelemben is kulcsmomentumává válik az előadásnak. A stílust tekintve, gyakorlatilag semmi más nem történik, mint hogy anya és fiú szemben állnak ebben az üres térben, és konfrontálódnak. A felmerülő témák azonban olyan súlyosak – a zsidóság mint identitás, gyermekotthon, bántalmazó szülők és főleg, sokszor és sokféleképpen a hallgatás – , hogy ez a fajta materiális üresség kifejezetten jót tesz az előadásnak. Minden díszlet, kellék csak elvonná a figyelmet az összecsapásról. Egyedül a szereplők ruhadarabjai (jelmeztervező: Horváth Jenny) nyernek néha kellékjelleget, amikor egyes traumák ezeken keresztül idéződnek fel.” „Így, mindkettejüket értve áll össze, hogyan csinál az ösztön és a válaszok hiánya hideg anya lányából hideg anyát, erőszakos apa fiából erőszakos férfit. A közöttük pillanatról pillanatra változó erőviszonyokat a helyből eredően pusztán azzal tudják jelezni, hogy fizikálisan éppen ki magasodik a másik felé. Ez a dinamika azonban szépen belesimul a tartalomba, így közelítve még tovább egymáshoz a reális és a képzeletbeli síkot.” bővebben>>
HAGYATÉK – Proics Lilla, szinhaz.net, 2019.11.14.
„Tökéletesen értem Feuer Yvette, Rába Roland, Gyulay Eszter és Tárnoki Márk nyugtalan kíváncsiságát – ami süt az előadásukból –, mert tényleg sokat mond ez az iszonytató igaztörténet, ugyanakkor nem voltam biztos abban, hogy egy színházi formát is tud-e működtetni…… Illetve a Sirályt látjuk, annak a rövid kis jelenetnek a felnagyítását, melyben anya és fia, Arkagyina és Trepljov beszél egymással, meg persze az egész drámát, amiben Arkagyina képtelen egyetlen pillanatra is a fiára figyelni. Képtelen szeretni. Csak birtokolni tud, kapaszkodni, felszínen maradni, túlélni. Feuer Yvette Arkagyinája / Alice Millere érzelmileg megközelíthetetlen……Rába Roland Trepljovja / Martinja sokkal szélesebb érzelmi skálán mozgó színesebb személyiség, aki végig visz minket a kínokba kis híján belepusztuló őrülettől a maga helyzetét és az anya történetét megszállottan megérteni akaró terapeután át a mindezt értékelni és átélni képes, sokat szenvedett, de magával azonos emberig. Így stimmelt tehát színházilag és tartalmilag ez a kétfajta, merőben különböző színészet, ami nyilván Tárnoki Márk rendezői bátorságát is dicséri, illetve Gyulay Esztert az erős, okos és nyitott szövegért.” „A történet példátlanul sokat mond arról, hogyan lehet egy köztiszteletben álló ember otthon tökéletesen diszfunkcionális, csak károkozásra képes, babaarcú, hangját sem felemelő, abszolút áldozatnak tűnő ártány.” bővebben>>
ÉN, TE, MI – 2019.01.04. – Café Péntek – Klub Rádió
Váradi Júlia beszélget Feuer Yvettel és Szabó Veronikával Láthatáron Csoportról a Klubradio Rádió Café Péntek című műsorában. “Amikor beszélünk egy adott műalkotásról, nem csak a kurátor beszélhet, hanem a látogatók is. A kurátor, egy eléggé felszabadult komikus figura, mondjuk így, aki elég hamar egy olyan hangulatot teremt a nézőkkel, akik nincsenek sokan, Max. 35-en, hogy egész hamar ők is elkezdenek beszélgetni, hozzászólni nyíltan tabukról.” bővebben >>
– Beszámoló “A két lány egy vonaton utazik, Hollandiába tartanak: az utazás során mesélnek egymásnak Marlenkáról, egy cigány lányról, akit jól megszorongatott az ördög, igencsak átvert a táltos paripán érkező szerelmes herceg, és a végén menekülnie kellett – és a mese mögött lassan kibontakozik kettejük igazi története is, ami minden, csak nem tündérmese.” bővebben >>
„Az 55. előadást megélt Kiállok értedet elsősorban gyermekotthonokban játsszák immár 3. éve. Határon túl eddig Temesváron, Komáromban és Zentán mutatták be. A darabot egyéves kutatómunka előzte meg, amely során a színészek az esetmunkák megismerésén túl szakemberekkel és volt áldozatokkal is konzultáltak. Az előadás prevenciós céllal készült, amely hűen bemutatja a prostituálttá válás és az emberkereskedelem folyamatát.” bővebben >>
“A Budapest XIII. kerületi Láng Művelődési Központ 2019. december 12-én adott helyet a rendezvénynek, ahol a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatósággal együttműködve budapesti gyermekotthonokban élő fiataloknak és nevelőiknek mutathatta be a KV társulat és Láthatáron Csoport a „Kiállok érted” című színdarabot, majd a Névtelen Utak Alapítvány munkatársai segítségével dolgozták fel a színdarabot a résztvevők.” bővebben>>
– Interjú Feuer Yvette-tel és Urbanovits Krisztinával “A külföldön vagy a hazai utcákon dolgozó prostituáltak nagy része állami nevelőotthonokból kerül ki. A szeretetéhes, kiszolgáltatott fiatal lányokat könnyen elcsábítják az erre szakosodott futtatók. Hogy a fiatalok minél tisztábban lássák, miért és mire kell nemet mondani, három szervezet életre hívta a Kiállok érted című színházi előadást.” bővebben >>
„Mi változik az évek során? Össze lehet-e valaha hangolódni?” bővebben >>
„Részvételi színházi előadásának magját az alkotók által összegyűjtött párkapcsolati élethelyzetek adják.” bővebben >>
Legelőször az tűnt fel, hogy szeretek közösségben lenni és közösséget teremteni, játszani és más emberekkel különleges test és tudatállapotokba kerülni. Azt éreztem, hogy így mélyebben megismerjük egymást, lebomlik néhány réteg az emberről. Így alakult, hogy elég fiatalon elkezdtem színjátszó köröket vezetni, színházat csinálni, pedig akkor még szociológiát tanultam. Aztán rájöttem, hogy többet szeretnék tudni erről és tanulni. Igazából a rendezés sosem volt teljesen tudatos választás. A hierarchiamentes színházcsinálás, közösségi alkotás érdekelt.” bővebben >>
„Az előadásban nagyon jelentős szerepet kap a női düh. Hétköznapi történet arról, hogy hogyan folytatjuk anyánk mintáját, viszonyulását az apánkhoz, világlátását, véleményét a férfiakról, a női szerepről. És arról, hogy hogyan visszük tovább a sérelmeket, a tramuákat, a képzeteket és fordítjuk meg, vagy projektáljuk ezeket a saját kapcsolatainkba. ” bővebben >>
“Hiszen a játék kedvéért a pár napos csecsemő gügyögése és sírása miért ne jelenthetné azt, hogy a világ ura kíván lenni az a tündi-bündi kisbaba, miért ne gondolhatnánk, hogy az új Mein Kampfot diktálja épp, csak sehol egy értő tanú, aki lejegyezhetné szavait. A nővér pedig miért ne lehetne velejéig gonosz, ördögi lény, akiben egy cseppnyi szeretet sincsen.” bővebben >>
“A kistestvér (Alida Bevk) vékonyka, csúnyaorrú, újszülött kislány. Hangos, tipikus gyerek, aki magából kikelve kiabál, “azt csinálok amit én akarok, és ti is azt csináljátok, amit én akarok.” Övé minden és mindenki, övé az összes cukorka, meg figyelem, de végül csak egy mezítlábas 17 éves, aki Berlinbe látogat rég nem látott nővéréhez (Feuer Yvette).” bővebben >>
“Kincses Réka és Znajkay Zsófia darabjai fontos dolgokat mondanak ki. Az, hogy valaki eljut idáig, hogy a rosszat is ki merje mondani a szüleiről, sokszor hosszú folyamat, mert erős a bűntudat ezzel kapcsolatban. Pedig a szüleinket csak akkor fogjuk megérteni és csak akkor tudunk nekik idővel megbocsátani, ha a gyerekkori negatív érzéseket felszínre hozzuk, átélhetővé tesszük, és rájuk tudunk nézni. Úgy is fogalmazhatnék, hogy mindenkinek joga van meggyászolnia a gyerekkorát.” bővebben >>
„Egy testvérpárról szól, két nővérről, akik nem voltak jóban és korán elszakadtak egymástól, majd más-más országban nőttek fel. Felnőttkorukban találkoznak újra, és visszatekintenek a közös gyökereikre és arra is, hogy miért alakult úgy az életük, ahogy.” bővebben >>
(10:11-kor kezdődik az interjú) a Bartók Rádió Súgólyuk című műsorban. bővebben >>
„A témák: drog, szegénység, fiatalkori prostitúció, közösségi összefogás.” – Beszámoló a 2017-2018 – as évadról bővebben >>
ABLAK – Videó a szabadkai Ablak bemutatóról
„Sokszor sokkoló, és nehéz szembesülni ezzel a témával.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Kritika
“Az alkotók prométheuszi csalafintasággal szipkázzák be a résztvevőket slamórának álcázott kísérletükbe. Feuer Yvette a magyartanárnő Füredi Ilona szerepébe lép, aki a salgótarjáni Árpád Gimnázium igazgatónőjeként vezeti a „Nógrád kincsei” című slam-projektet volt tanítványával, a Horgas Kende szerepét felöltő Horváth Kristóffal közösen. Ebbe az állítólagos projektbe lépünk be mi nézők is: laza ismerkedős, csapatmunkára és kreativitásra hangoló feladatok sorát csináljuk végig, majd olyanokba is belebocsátkozunk, ahol már nő a tét.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Kritika
“Egy általánosan vett színházi darab során előnyös, ha a néző nem csupán „néz” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Interjú
Bethlenfalvy Ádám rendezővel “A történet egy slampoetry (vagy más néven kreatív versírás) óra kereteiből rugaszkodik el az osztálytermen kívüli valóságába, a hatalom felelősségének kérdései felé. Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg. A kreatív írásgyakorlatokkal és ritmusjátékokkal (majdnem) eljutunk a versírásig és mindez a történet szerves része, az alkotás és reflektálás magától értetődő eszköze. A történet a szemünk előtt bomlik ki, és hogy hova juttatjuk az már csak rajtunk áll.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Rádió Interjú
A Tilos rádióban beszélgetés Feuer Yvettel és Horváth Kristóffal bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Rádió Interjú
A Civil Rádió Szinpadkép című műsorban beszélgetés : Feuer Yvettel bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„Határokat feszegetünk. Mind műfajilag, mind felelősségileg.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„Gyilkosság mindenesetre történik benne.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„Művészet nem csak művészeknek.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„A történet a szemünk előtt bomlik ki, és hogy hova juttatjuk az már csak rajtunk áll.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„A nézők, akik több mint nézők.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
„Figyelem, az előadás különböző játékok mellett slameket is tartalmaz!” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Ajánló
“részvételi színház: Nézői speciális, “több mint nézői” szerepbe kerülnek.” Ajánló „Nem most először viszik be a színházba a rap és a verselés határán mozgó “kreatív költészetet.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Beszámoló
„Az első percekben feszengés, bizonytalankodás, de már érezni az adrenalint.” bővebben >>
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM – Beszámoló
„Gondolkodásra, elmélkedésre buzdítják az embert a nagyobb , közös jó érdekében.” bővebben >>
A HETEDIK ÉGIG – Beszámoló
“Az előadást Holdosi József Cigánymózes című kisregénye ihlette, és egy gyermek otthonról való elszakadását dolgozza fel.” bővebben >>
A HETEDIK ÉGIG – TV Beszámoló a Pápai TV-ben(9:56-tól) bővebben >>
KIÁLLOK ÉRTED – Kritika
„Megrázó látlelet a mindennapjaink színfala mögött jelen lévő valóságról: több ezer magyar lány él emberkereskedelem áldozataként itthon vagy külföldön.” bővebben >>
KIÁLLOK ÉRTED – Interjú
„Egy percet nem gondolkodtam, kiszöktem az otthonból, hogy mehessek vele Hollandiába.” bővebben >>
KIÁLLOK ÉRTED – Beszámoló
„Az otthonos gyerek pontosan tudja, hogy ez az ő életéről szóló mese.” bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Rádió Interjú
A Dunakanyar rádióban, Feuer Yvettel bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló
„Össze lehet-e valaha hangolódni?” bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló
„Mi változik az évek során?” bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló
„Az előadás célja, hogy egy komplex közösségi színházi élményt nyújtson a résztvevő-nézők számára.” bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló
„Az Én, te mi előadás inspirálódik a galéria adottságaiból.” bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló
„Mennyire kell megfelelni egymásnak?” bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló
„Ha más dolgok fontosak számukra.” bővebben >>
ÉN, TE, MI – INTERAKTIV SZINHÁZI TÁRLATVEZETÉS – Ajánló
„Mit kezd egymással egy férfi és egy nő, ha az egyik mást akar, mint a másik?” bővebben >>
“A próbafolyamat során rá kellett ébrednünk: nagyon keveset tudunk a prostituálttá válás folyamatáról.” bővebben >>
BANYAMOSODA – Interjú
“A közönség mindig nagyot lendít a darabon, jó, ha van visszajelzés.” bővebben >>
BANYAMOSODA – Beszámoló
“Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy feketelelkű boszorkány, továbbá egy királylány, egy királyfi, meg a Pucerátor 2000 (legújabb modell).” bővebben >>
BANYAMOSODA – Beszámoló
„Bevett, és ezúttal is megbízhatóan müködő fogásokkal szórakoztatnak minket a tarka ruhákba bújt vásári komédiások: körbejárnak, megszólítanak, megviccelnek minket, bevonnak a játékba, és teszik ezt mindvégig töretlen, kitartó energiával és humorral.” bővebben >>
„A modernkori rabszolgaság – a magas látencia ellenére – világszerte milliókat érintő társadalmi probléma – áll a közleményben.” bővebben >>
Mátyás a nem király – Interjú
„A színház társadalmi beágyazottsága érdekel. Hogy olyan területekről, emberekről adjunk hírt, akiknek alig hallani a hangját.„ bővebben >>
Mátyás a nem király – Rádió Interjú
Civil Rádió Színpadkép című műsorában bővebben >>
Mátyás a nem király – Előzetes
„Leköltözik Bánkra a Bohócok a Láthatáron Csoport.” bővebben >>
Mátyás a nem király – Ajánló
„Kíváncsi vagy, hogyan készült az Ifjúsági Fórum Színház a 10 -16 éves fiatalokkal 10 nap alatt? Szeretnéd tudni, mitől válik a néző játszótárssá és cselekvővé?” bővebben >>
Ablak- Interjú
„Nem megyünk olyan területre, amelyik olyan mély sebeket szakíthat fel, amit utána nem vagyunk képesek kezelni.” bővebben >>
NÉZŐI VISSZAJELZÉSEK
PEDAGÓGUS, FELNŐTT
GYEREK, DIÁK
KENYÉRTÖRÉS
KIÁLLOK ÉRTED
KIÁLLOK MAGAMÉRT
KETRECHARC
BANYAMOSODA
MIT ÉR, HA?
ABLAK
MIANYÁNK
HAGYATÉK
A MEGMENTŐ
ÉN, TE, MI
A HETEDIK ÉGIG
ÉN PROMÉTHEUSZRA GONDOLTAM
MEGJELENÉS: 2024.01.17. – Magyar Narancs – SZERZŐ: Kiss Annamária bővebben >>
„Volt már olyan, hogy egy népmese vagy rege színházi feldolgozásakor megéreztem, milyen az, amikor létrejön az a mágneses tér, amit csak a mitológiák szövete tud létrehozni. Tegnap láttam egy tibeti mese alapján készülő produkció munkabemutatóját, s bár a LÁTHATÁRON csoport még nem ért be a történések delejes terébe, találkozhattam pár MOMÉ-s hallgató jelmezként is funkcionálni tudó fantasztikus textilfiguráival. A képeken látható LÉNYEK épp nyugalmi helyzetben vannak, nem mertem őket ajzott állapotukban fotózni, de drukkolok, hogy elkészüljön az a játék, amiben életre kelnek, mert mozgásban dermesztően gyönyörűek…”
MEGJELENÉS: 2024.01.09. – Facebook – SZERZŐ: Gabnai Katalin
bővebben >>
Boldogságunk madara MEGJELENÉS: 2024.01.08. – FakTúra, művészeti és kulturális folyóirat – Színházi FakTúra;
bővebben >>
BOLDOGSÁGUNK MADARA – ÖSSZMŰVÉSZETI ESEMÉNNYEL KÉSZÜL A LÁTHATÁRON CSOPORT
MEGJELENÉS: 2023.12.28. – Színház Online
bővebben >>