Bulling prevenciós és edukációs drámafoglalkozások általános-és középiskolákban 2024
Drámatanárok: Pászik Cristopher és Feuer Yvette
A foglalkozásokat igény szerint visszük bármely általános-és középiskolába. Eddig a Wesley Kincsei Gimnáziumban, a Tandem Gimnáziumban és a Remetekertvárosi Általános Iskola 6.és 8.osztályában voltunk. A foglalkozást az adott csoportra és korosztályra szabjuk minden esetben, az adott időkerethez alkalmazkodva.
Egy játékos-ismerkedős szakaszt követően korosztálytól függően térképezzük fel az iskolai zaklatás tipikusan előforduló helyzeteit, amit kiscsoportos állóképekkel majd azok kihangosításával, illetve egyes résztvevők vagy az osztály egészének szerepbe léptetésével dolgozunk fel. A gyerekek saját személyes élményeit nem tárgyaljuk, minden esetben kitalált helyzeteket kérünk. Abban az osztályban, ahol van vagy volt bullying, módosítva játsszuk ezt a játékot. A középiskolásokkal egy hétköznapi, nem iskolai helyzetet elemzünk, és fórumszínházas eszközökkel próbálunk ki megoldási lehetőségeket. A résztvevők megértik és megtanulják a zaklatás, mint rendszer szerepeit, szereplőit, és a tétlen szemlélő felelősségét és lehetőségeit. Közösen gondolkodunk a zaklatás jellemzőiről, okairól, megjelenéséről, és arról: mit tehetünk mi, ha ez velünk történik, vagy szemtanúi vagyunk? A fiatalok belépve az egyes szituációkba kipróbálhatják saját ötleteiket, amiket lejátszunk velük. A megoldási kísérletek azt térképezik fel, hogyan tudjuk úgy támogatni az áldozatot, hogy ne váljunk magunk is zaklatóvá, illetve ne veszélyeztessük saját magunkat? Tudják-e egymást támogatni a tétlen szemlélők? Mi kell ahhoz, hogy a zaklatás megszűnjön?