részvételi slam színház

Korosztály: Felnőtt

Program hossza: 90 perc

Téma

Az Én Prométheuszra gondoltam című előadás témája a társadalmi felelősségvállalás és a manipuláció. Azt feszegetjük, hogy mi a kapcsolat a szó és a tett közt, a gondolat és a cselekvés közt. A történet egy slam poetry (vagy más néven kreatív versírás) óra kereteiből rugaszkodik el az osztálytermen kívüli valóságába, a felelősség és a hatalom felelősségének kérdései felé. Az előadás során végzett kreatív írásgyakorlatokkal és ritmusjátékokkal (majdnem) eljutunk a versírásig és mindez a történet szerves része, az alkotás és reflektálás magától értetődő eszköze. A részvételi színházi előadásban a nézők egyszerre résztvevői és nézői az eseményeknek. A felelősség kérdése kapcsán azt vizsgáljuk, hogy hol a határ? Meddig lehet felelős valaki mások gondolataiért és cselekedeteiért? A nézők hasonló folyamatba kerülnek bele, mint azok, akik a történetünkben valószínűleg nem ismerték fel a határokat, és a költészetből valóságot csináltak. De ki ezért a felelős?

Forma és időtartam

részvételi színház: Nézői speciális, „több mint nézői” szerepbe kerülnek.  Aktív cselekvők, akiknek lehetőségük nyílik az előadás keretein belül játszani, megosztani a gondolataikat, döntéseket hozni és/vagy alakítani a történetet. Az előadás hossza másfél óra.

slam poetry: Művészet nem csak művészeknek. Mindenki a saját (verses vagy szabad formájú) szövegét adja elő, amely egy számára fontos vagy társadalmilag égető témáról (is) szól. Figyelem, az előadás különböző játékok mellett slameket is tartalmaz!

Helyszín és nézőszám

Az előadást osztályteremben játsszuk, középiskolásoknak és felnőtteknek szóló változatában is, maximum 35 főnek. A felnőtt előadások helyszíne a budapesti Eötvös József Gimnázium egyik tanterme. A középiskolásoknak szóló verziót egy osztálynak játsszuk; előadásunk meghívható bármely középiskolába.

Mikor láthatom?

2019. június 05. szerda - 10:00
Márai Sándor Közművelődési Intézmény és Városi Könyvtár 2314 Halásztelek


Érdekli az előadás?

Szereplők

Feuer Yvette ésHorváth Kristóf

Alkotók

Rendező, színházi nevelési szakember: Bethlenfalvy Ádám

Író-dramaturg: Sebők Borbála

Nézői visszajelzések

„Számomra a kövesgyűrű keletkezésének a története volt a legelgondolkodtatóbb: egy tárgy, ami egyrészt az emberi sebezhetőséget, az esendőséget, másrészt az isteni erőt szimbolizálja, amely minden emberben megtalálható, csak tudni kell felszínre hozni. Köszönöm az inspirációt!”
Orsi, H. Annabella, Dositej Obradovic Gimnázium, Topolya, Szerbia

"Én az előadást nagyon értékesnek és kiemelten fontosnak tartom, mert olyan témákat vet fel, amelyek a magyar társadalmat és ezen keresztül a fiatalok életét nagyon közelről érintik, nemcsak az életkori sajátosságok miatt, hanem a manipuláció mindennapi jelenléte és a felelősségvállalás nyilvános, sokszor politikai elutasítása miatt is. Számomra lenyűgöző volt, hogy milyen könnyedén manipulált minket az előadás, és az is, hogy egyik gyerek sem vállalta, hogy támogassa az igazgatónőt, pedig utólag kiderült, hogy voltak a csoportban, akik egyetértettek vele. Ennek kapcsán a társas nyomás jelenségéről is beszélgettünk. Fontosnak tartanám, hogy az előadást minden gimnazista nézze meg, hiszen a mi felelősségünk, hogy ezek a most alakuló fiatalok reflektáljanak arra, hogy hol állnak a felelősség felvállalásának fejlődésében, mi az, ami a szüleik felelőssége, és mi az, ami az övéké...Ezek körbejárására kitűnő apropó volt ez a darab."
Berényi Márta, Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola, Gimnázium és Zenei Alapfokú Művészeti Iskola, Budapest

További nézői visszajelzések

Film